Doposażenie zakładów radioterapii – wymiana akceleratorów w 2022

    Nabór zakończony

 Warszawa, 02.06.2022 r.

OGŁOSZENIE 

Minister Zdrowia ogłasza konkurs ofert[1] na wybór realizatorów zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pn. Doposażenie zakładów radioterapii” wymiana akceleratorów w 2022 (zwany dalej „konkursem”).

I.  OPIS PRZEDMIOTU KONKURSU 

Przedmiotem konkursu jest dążenie do zapewnienia lepszego dostępu do najnowszych osiągnięć technicznych i technologicznych w zakresie leczenia chorób nowotworowych poprzez wymianę wyeksploatowanych akceleratorów niskoenergetycznych i wysokoenergetycznych (nie dotyczy aparatów do radioterapii śród-operacyjnej, noży gamma, noży cybernetycznych), których wiek, liczony od momentu rozpoczęcia w danym podmiocie udzielania za ich pomocą świadczeń zdrowotnych do dnia 31.12.2022 r., będzie wynosił co najmniej 10 lat.

II.  ZAKRES FINANSOWANIA ZAKUPU SPRZĘTU

W ramach konkursu, Minister Zdrowia finansuje koszt zakupu sprzętu – akceleratorów, bez konieczności wnoszenia przez realizatora wkładu własnego. Maksymalna kwota środków publicznych, o jakie może wnioskować Oferent celem zakupu ww. sprzętu to 
 
8 500 000,00 zł / jeden akcelerator. Oferent może złożyć jedną ofertę na dofinansowanie zakupu jednego akceleratora, wyłącznie celem wymiany użytkowanego akceleratora.

  • Wysokość przyznanych środków finansowych może być niższa niż wnioskowana w ofercie konkursowej, w zależności od kwoty wnioskowanego finansowania i liczby złożonych ofert. 
  • Realizator wyłoniony w konkursie może dokonać zakupu sprzętu również z przekroczeniem ceny jednostkowej wskazanej w ofercie konkursowej, z zastrzeżeniem, że łączna wartość dofinansowania zakupu sprzętu nie będzie przekraczać kwoty przyznanej przez Ministra Zdrowia na realizację zadania.
  • W ramach zadania nie są finansowane koszty dostawy, zainstalowania akceleratora, dostosowania infrastruktury, serwisowania zakupionego akceleratora oraz szkoleń w zakresie obsługi sprzętu.

III.  SPOSÓB SPORZĄDZENIA OFERTY I TERMIN

Ofertę stanowi wniosek aplikacyjny wypełniony bezpośrednio na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych (dalej zwanej również: „Platforma” lub „POPI”) oraz wymagane załączniki zgodne z treścią ogłoszenia. Ofertę składa się wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych – https://e-inwestycje.mz.gov.pl/ – w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17.06.2022 r. do godz. 16:00:00. O zachowaniu terminu decyduje data zatwierdzenia przez oferenta oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych.  Oferty złożone po upływie tego terminu  podlegają odrzuceniu i od przedmiotowej decyzji Ministra Zdrowia nie przysługuje wniosek o przywrócenie terminu do złożenia oferty. W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Platformy należy niezwłocznie zgłosić ten fakt na dedykowany adres poczty elektronicznej wsparcie.techniczne.popi@cloudsonmars.com

W przypadku złożenia przez jednego oferenta więcej niż jednej oferty, przyjmuje się że Oferent złożył tylko jedną ofertę. Ocenie podlegać będzie ta, która została złożona jako pierwsza, a pozostałe oferty nie będą podlegały ocenie. Oferta złożona w wersji papierowej lub w postaci elektronicznej przez skrzynkę ePUAP Ministerstwa Zdrowia pozostanie bez rozpatrzenia.

Dostęp do POPI wymaga założenia konta i zalogowania się za pośrednictwem Profilu Zaufanego. Do złożenia wniosku aplikacyjnego konieczne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego. 

Przystępując do konkursu Oferent zobowiązuje się do złożenia oferty i uzupełnienia braków formalnych za pośrednictwem POPI oraz do prowadzenia dalszej korespondencji elektronicznej dotyczącej postępowania konkursowego w formie i na zasadach wskazanych w niniejszym ogłoszeniu, tj. za pośrednictwem POPI. Więcej informacji o składaniu ofert poprzez Platformę Obsługi Projektów Inwestycyjnych (POPI) jest dostępnych na stronie platformy po wybraniu kafelka pt. Podręcznik. Oferent będzie informowany o kolejnych etapach oceny oferty za pośrednictwem POPI. Dodatkowo wyniki konkursu ofert oraz wszelkie informacje na temat przebiegu konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/web/zdrowie oraz na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia – Oferent jest zobowiązany do bieżącego zapoznawania się z tymi informacjami.

IV.  WYMAGANIA PROGOWE

Realizatorem[2] zadania może zostać podmiot leczniczy posiadający akcelerator do wymiany, którego wiek, liczony od momentu rozpoczęcia w danym podmiocie udzielania za jego pomocą świadczeń zdrowotnych do dnia 31.12.2022 r., będzie wynosił co najmniej 10 lat (wg daty dziennej). 

V.  WYMAGANIA FORMALNE

Prawidłowo uzupełniony formularz, zamieszczony na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych (POPI), zatwierdzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę reprezentującą podmiot zgodnie z właściwym rejestrem bądź pełnomocnictwem.

Uzupełniając formularz Oferent zobowiązany jest do uzupełnienia następujących informacji:

1. Dane identyfikujące Oferenta, w tym

a) pełna nazwa i adres podmiotu, w tym adres do korespondencji oraz pozostałe dane kontaktowe (adres e-mail oraz adres skrzynki ePUAP przypisane do podmiotu);

b) numer KRS lub innego dokumentu rejestrowego potwierdzającego status prawny Oferenta; (w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 36 i art. 49 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 112, z późn. zm.), należy  dołączyć aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego zawierający dane zgodne ze stanem faktycznym i prawnym na dzień sporządzania oferty, a w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, oświadczenie o uzyskaniu wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo o dacie złożenia wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej);

c) numer księgi rejestrowej w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą[3];

d) nazwa banku i numer konta bankowego oferenta, na które mają zostać przekazane środki z tytułu realizacji zadania;

e) osoba odpowiedzialna za udzielanie informacji w zakresie złożonej oferty wraz z danymi kontaktowymi tej osoby (numer telefonu, adres e-mail);

f) załączenie do formularza pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy) do złożenia oferty i podpisywania dokumentów w imieniu oferenta, w tym do podpisywania oświadczeń i załączników, o ile nie wynika ono z innych dokumentów złożonych przez oferenta. Pełnomocnictwo powinno być złożone w postaci pliku pdf i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu.

2. Plan rzeczowo-finansowy wraz z harmonogramem realizacji zadania, wymagający podania następujących danych:

a) rodzaj akceleratora;

b) szacunkowa cena jednostkowa;

c)   wnioskowana kwota na realizację przedmiotu konkursu w roku 2022;

d) ewentualne uwagi;

d) harmonogram, określający zobowiązanie się Oferenta do zachowania niżej wymienionych terminów:

- termin zakupu sprzętu: do 30.11.2022* r. 

    *(do tej daty wymagane złożenie dokumentów rozliczeniowych zgodnie z umową – zał. nr 1 do ogłoszenia)

- termin płatności dostawcy za zakupiony sprzęt: do 30.12.2022 r.

- termin rozpoczęcia udzielania świadczeń na zakupionym sprzęcie: nie później niż 30.06.2023 r.

4. Informacja dotycząca prowadzonej działalności, wymagająca podania następujący danych:

a)  Informacja o infrastrukturze oferenta 

- posiadany sprzęt medyczny i aparatura, z uwzględnieniem: 

  • nazwy sprzętu;
  • liczby sztuk; 
  • daty rozpoczęcia udzielania świadczeń radioterapeutycznych w ośrodku (data dzienna dla każdego akceleratora);

- akcelerator dedykowany do wymiany z uwzględnieniem:

  • nazwy sprzętu;
  • nazwy wytwórcy;
  • adresu lokalizacji zainstalowania akceleratora;
  • daty rozpoczęcia udzielania świadczeń zdrowotnych przy użyciu akceleratora w ośrodku (dzień-miesiąc-rok);
  • średniej liczby godzin pracy akceleratora tygodniowo (uwzględniając 7 dni w tygodniu) w 2021 r.;
  • całkowitej liczby godzin ekspozycji (tzw. beam on hours) akceleratora.

b) Informacja o realizacji świadczeń radioterapeutycznych w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z płatnikiem publicznym, z uwzględnieniem:

 - liczby procedur napromieniania w ramach lecznictwa stacjonarnego i ambulatoryjnego z podziałem na lata 2019-2021 (UWAGA: liczba procedur zostanie określona na podstawie danych z NFZ).

5. Zatwierdzenie przez formularz POPI oświadczeń o następującej treści:

a) Dysponuję infrastrukturą odpowiadającą wymogom prowadzenia zakładów radioterapii zgodną z ustawą z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1941.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy, w miejscu, w którym będzie zainstalowany akcelerator;

b) Dysponuję kadrą specjalistyczną zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 października 2021 r. w sprawie minimalnych wymagań dla jednostek ochrony zdrowia prowadzących działalność związaną z narażeniem w celach medycznych, polegającą na udzielaniu świadczeń zdrowotnych z zakresu radioterapii i leczenia za pomocą produktów radiofarmaceutycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1890) w miejscu, w którym będzie zainstalowany akcelerator;

c) Stosuję procedury kontroli jakości radioterapii (tj. kontroli jakości oraz audytów wewnętrznych i zewnętrznych) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w miejscu, w którym będzie zainstalowany akcelerator;

d) Udzielam  świadczeń w trybie hospitalizacji/hospitalizacji planowej, hospitalizacji jednego dnia z zakresu: onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej oraz chirurgii lub chirurgii onkologicznej lub chirurgii dziecięcej na podstawie kontraktu z NFZ (należy podać nr kontraktu z NFZ);

e) Posiadam aktualną umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem okresu, na jaki umowa została zawarta oraz informacji o terminie opłacenia składki (w przypadku jednostek opłacających składkę w ratach – informację o opłaceniu rat);

f) Informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorcy w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913, z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) i podlegają wyłączeniu od udostępniania innym podmiotom;

g) Posiadam przychody/nie posiadam przychodów z innych źródeł na realizację zadań tego samego rodzaju, co zadanie stanowiące przedmiot konkursu, (uwzględniające również działalność spółek względem oferenta dominujących lub zależnych w rozumieniu art. 4 pkt 14 i pkt 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1983 oraz 2140);

h) Oświadczam, że w ciągu 45 dni od rozpoczęcia udzielania świadczeń zdrowotnych na podstawie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z płatnikiem publicznym za pomocą zakupionego akceleratora, wycofam z użytkowania akcelerator wskazany w ofercie konkursowej do wymiany (za jego pomocą nie będą udzielane świadczenia zdrowotne dla pacjentów również przez inne podmioty);

i) W przypadku wyłonienia podmiotu, który reprezentuję, na realizatora zadania pn. „Doposażenie zakładów radioterapii” w ramach Narodowej Strategii Onkologicznej, zakupiony sprzęt nie będzie stanowił przedmiotu dofinansowania w ramach środków europejskich;

j) Podmiot leczniczy, który reprezentuję został zakwalifikowany do systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie profili onkologicznych lub posiada obowiązującą umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych na świadczenia w zakresie radioterapii;

k) Zapoznałem/zapoznałam się z treścią ogłoszenia i załącznika do ogłoszenia oraz oświadczam, że zadanie będzie realizowane zgodnie z ogłoszeniem;

l) Złożona Oferta stanowi oświadczenie woli Oferenta, zaś informacje dotyczące Oferenta zawarte w Ofercie oraz dokumentach do niej załączonych, są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym. Jestem świadom odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywych oświadczeń. Odpowiedzialność karną za poświadczenie nieprawdy przewiduje art. 233 ust. 6  ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. z 2021 r. poz. 2345 oraz 2447).

VI.  SPOSÓB OCENY OFERT

Oferty będą rozpatrywane zgodnie z zarządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 30, z późn. zm.). 

Etapy oceny ofert:

  1. W pierwszej kolejności zostanie przeprowadzona weryfikacja ofert pod względem zachowania terminu złożenia oferty, określonego w punkcie III niniejszego ogłoszenia. Oferty złożone po upływie ww. terminu nie podlegają ocenie i zostają odrzucone (od odrzucenia ofert nie przysługuje wniosek o przywrócenie terminu do złożenia oferty).
  2. W drugiej kolejności oceniane jest spełnianie wymagań progowych opisanych w punkcie IV. Oferty niespełniające warunków progowych podlegają odrzuceniu.
  3. W trzeciej kolejności oceniane jest spełnienie wymagań formalnych opisanych w punkcie III i V. Weryfikacji w szczególności będzie podlegać poprawność wypełnienia poszczególnych pól formularza na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych (dostępna na stronie https://e-inwestycje.mz.gov.pl/), przez co rozumie się prawidłowe uzupełnienie wszystkich wymaganych pól oraz pozytywna weryfikacja podpisu osoby składającej ofertę, poprzez sprawdzenie czy oferta została podpisana przez osobę upoważnioną/ osoby upoważnione do reprezentacji Oferenta (zgodnie z właściwym rejestrem), czy przez osobę działającą/ osoby działające na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
  4. W przypadku niespełniania wymagań formalnych, Oferent może uzupełnić stwierdzone braki formalne w terminie 5 dni roboczych od dnia opublikowania na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia listy ofert niespełniających warunków formalnych, która zawiera informację o wskazanym trybie oraz terminie uzupełnienia braków formalnych oferty. Braki formalne należy uzupełnić w taki sam sposób, w jaki składana była oferta – wyłącznie elektronicznie poprzez Platformę Obsługi Projektów Inwestycyjnych (dostępną na stronie https://e-inwestycje.mz.gov.pl/). Złożenie uzupełnienia braków formalnych po upływie wskazanego terminu skutkuje odrzuceniem oferty. O zachowaniu terminu decyduje data zatwierdzenia uzupełnienia braków kwalifikowanym podpisem elektronicznym na Platformie. Informacja o przesunięciu terminu składania ofert, terminu uzupełnienia braków formalnych albo unieważnieniu konkursu ofert, jest zamieszczana na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia i na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej. 
  5. Oferty, które spełniają warunki progowe oraz formalne (również te, w których braki formalne zostały uzupełnione prawidłowo) podlegają dalszej ocenie pod względem merytorycznym. Punkty dla oferentów będą przyznawane w oparciu o kryteria oceny ofert opisane w punkcie VII niniejszego ogłoszenia. 
  6. W przypadku wystąpienia niejasności w zakresie treści złożonej oferty, Oferent może zostać wezwany do złożenia wyjaśnień w terminie wskazanym w tym wezwaniu – wezwanie jest wysyłane przy wykorzystaniu wskazanych w ofercie danych kontaktowych (adres e-mail/ePUAP). Wyjaśnienia należy przekazać elektronicznie za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych.

     VII.  KRYTERIA OCENY OFERT

  1. Liczba mieszkańców województwa właściwego dla siedziby oferenta, przypadająca na jeden akcelerator w danym województwie według danych Konsultanta krajowego w dziedzinie radioterapii onkologicznej na temat stanu radioterapii w Polsce za 2021 r. (1 – 22 pkt).
  2. Liczba lat pracy akceleratora wymagającego wymiany, liczona od momentu rozpoczęcia eksploatacji w danym podmiocie leczniczym do dnia 31.12.2022 r. (10 - 50 pkt). 
  3. Liczba godzin ekspozycji (tzw. beam-on hours) dla akceleratora wymagającego wymiany (1 - 22 pkt).
  4. Liczba wykonanych procedur napromieniania w ramach lecznictwa stacjonarnego i ambulatoryjnego łącznie w latach 2019 – 2021 określona na podstawie danych z NFZ              (5 - 25 pkt). 
  5. Średnia liczba godzin pracy tygodniowo (uwzględniając 7 dni w tygodniu) w 2021 r. akceleratora wymagającego wymiany (5 – 15 pkt.).

VIII. KRYTERIA PODZIAŁU ŚRODKÓW FINANSOWYCH

  1. Liczba punktów wynikająca z oceny ofert. 
  2. Zaplanowane środki finansowe na realizację zadania w 2022 r.

W przypadku uzyskania przez różnych oferentów jednakowej liczby punktów, kryterium rozstrzygającym będzie liczba godzin ekspozycji akceleratora, wymagającego wymiany, a następnie liczba mieszkańców województwa właściwego dla siedziby oferenta przypadająca na jeden akcelerator w danym województwie.

IX. UWAGI

  1. Zastrzega się, iż w przypadku dużej liczby oferentów, nie wszyscy oferenci, którzy spełnili wymagania progowe, formalne i merytoryczne, mogą zostać uwzględnieni przy podziale środków finansowych przeznaczonych na realizację przedmiotowego zadania. W przypadku braku możliwości przekazania środków publicznych wszystkim Oferentom spełniającym kryteria określone w ogłoszeniu zostanie utworzona lista rezerwowa, z której – w przypadku przyznania dodatkowego finansowania zadania w 2022 r. za zgodą ministra właściwego do spraw zdrowia – zostaną wyłonieni kolejni realizatorzy. Informacja o wyłonieniu kolejnych realizatorów zostanie przekazana indywidualnie wybranym podmiotom.
  2. Wysokość przyznanych środków finansowych może być niższa niż wnioskowana w ofercie konkursowej w zależności od kwoty wnioskowanego finansowania i liczby złożonych ofert.
  3. Zakupiony sprzęt może być wykorzystywany wyłącznie do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej przez realizatora z publicznym płatnikiem.
  4. Oferent wyłoniony na realizatora zadania zobowiązany będzie do uruchomienia sprzętu zakupionego ze środków przekazanych przez Ministra Zdrowia (na podstawie zawartej z Oferentem umowy na realizację Narodowej Strategii Onkologicznej) oraz do rozpoczęcia udzielania na zakupionym sprzęcie świadczeń zdrowotnych, na podstawie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie radioterapii, zawartej z publicznym płatnikiem, w terminie nie później niż do dnia 30 czerwca 2023 r. 
  5. Nierozpoczęcie udzielania na zakupionym sprzęcie świadczeń zdrowotnych (na podstawie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie radioterapii zawartej z publicznym płatnikiem) w terminie do dnia 30 czerwca 2023 r. będzie skutkowało koniecznością zwrotu całości otrzymanych od  Ministra Zdrowia środków finansowych na zakup danego sprzętu.
  6. Oferent dokona zakupu sprzętu w trybie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129. z późn zm.) w przypadku gdy ww. ustawa znajduje zastosowanie. W przypadku gdy ww. ustawa nie znajduje zastosowania, Realizator w trybie zapytania ofertowego zwróci się do minimum 2 dostawców, w celu uzyskania informacji na temat warunków zakupu i dostawy sprzętu.
  7. Realizator zadania wybrany w postępowaniu konkursowym zobowiązany będzie do złożenia  Ministrowi Zdrowia, w terminie do dnia 30 listopada 2022 r., rozliczenia stanowiącego podstawę przekazania środków publicznych, wraz z uwierzytelnionymi przez kierownika jednostki lub głównego księgowego Realizatora kserokopiami oryginałów faktur VAT za zakupiony sprzęt, potwierdzonymi pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym przez Realizatora, wraz z kserokopią protokołu zdawczo-odbiorczego z dostawy i odbioru sprzętu, potwierdzonymi przez kierownika jednostki lub głównego księgowego Realizatora za zgodność z oryginałem, a także oświadczenie, że dofinansowanie ze środków Ministra Zdrowia nie obejmuje kosztów dostawy, zainstalowania sprzętu, dostosowania infrastruktury, serwisowania sprzętu i przeszkolenia personelu w zakresie obsługi sprzętu. 
  8. Realizator zadania zobowiązany będzie do zapłaty za zakup sprzętu do dnia 30 grudnia 2022 r., wykonawcy wyłonionemu w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego / w trybie zapytania ofertowego, co najmniej w wysokości środków stanowiących dofinansowanie Ministra Zdrowia przekazanych na podstawie zawartej z Oferentem umowy na realizację Narodowej Strategii Onkologicznej na zakup sprzętu. 
  9. Realizator zadania zobowiązany będzie, w ciągu 45 dni od rozpoczęcia udzielania świadczeń zdrowotnych (na podstawie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z publicznym płatnikiem) za pomocą zakupionego akceleratora, do wycofania z użytkowania (nie będą za jego pomocą udzielane świadczenia zdrowotne dla pacjentów zarówno przez oferenta, jak i inne podmioty) akceleratora wskazanego w ofercie konkursowej do wymiany.
  10. Niewycofanie z użytkowania akceleratora wskazanego do wymiany będzie skutkowało koniecznością zwrotu całości otrzymanych na podstawie umowy środków finansowych na zakup danego sprzętu.
  11. Akcelerator dofinansowany przez Ministra Zdrowia w ramach zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pn.: „Doposażenie zakładów radioterapii”  wymiana akceleratorów nie może jednocześnie być przedmiotem dofinansowania ze środków europejskich. 
  12. Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia informację o terminie i zasadach uczestnictwa Oferentów w pierwszym posiedzeniu Komisji Konkursowej.
  13. Po pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej, na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia w zakładce dotyczącej przedmiotowego konkursu ofert i na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, zamieszczona zostanie informacja o liście ofert, które wpłynęły w ramach postępowania.
  14. Zastrzega się możliwość przesunięcia terminu składania ofert lub terminu uzupełnienia braków formalnych, odwołania konkursu lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny. Informacja o przesunięciu terminu składania ofert, uzupełnienia braków formalnych, odwołaniu konkursu lub unieważnieniu konkursu jest umieszczana na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia i na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.
  15. Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia i na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej listę ofert złożonych po upływie terminu określonego w ogłoszeniu, listę ofert niespełniających wymagań progowych, listę ofert spełniających warunki formalne oraz listę ofert niespełniających warunków formalnych ze wskazaniem braków formalnych oraz informacją o:
    1. terminie 5 dni roboczych od dnia ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych, w którym Oferent może uzupełnić braki formalne, poprzez przekazanie uzupełnienia oferty za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych, o której mowa w punkcie III. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia następującego po dniu ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych;
    2. o zachowaniu terminu decyduje dzień wpływu uzupełnienia braków formalnych do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, rozumiany jako data zatwierdzenia uzupełnienia kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych. W przypadku niedotrzymania przez oferenta tego terminu złożona oferta podlega odrzuceniu, od której to decyzji Ministra Zdrowia nie przysługuje odwołanie.
  16. Po zaakceptowaniu przez ministra właściwego do spraw zdrowia wyboru realizatorów zadania wraz z proponowaną wysokością przyznanych środków publicznych ogłaszający zamieszcza ogłoszenie o wynikach konkursu ofert na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, podając nazwę realizatora, realizatorów zadania oraz przyznaną kwotę środków publicznych.
  17. Zakończenie konkursu ofert następuje w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia i na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.
  18. Oferent może wnieść do Komisji odwołanie, w formie pisemnej (dokument elektroniczny podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym), w terminie 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert. O zachowaniu terminu wniesienia odwołania decyduje dzień jego wniesienia za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych. Wniesienie odwołania wstrzymuje zakończenie konkursu ofert do czasu jego rozstrzygnięcia. Komisja zamieszcza ogłoszenie o zakończeniu konkursu ofert albo ogłoszenie o wpływie odwołania, na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, podając datę zakończenia konkursu ofert albo spodziewaną datę zakończenia prac dotyczących rozstrzygnięcia odwołania. Po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia wniosku o akceptację sposobu rozstrzygnięcia odwołania Komisja niezwłocznie umieszcza na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ogłoszenie o ostatecznym rozstrzygnięciu konkursu.
  19. Przystąpienie do postępowania konkursowego nie jest uwarunkowane wpłaceniem/zabezpieczeniem wadium przez oferenta.
  20. Wyjaśnienia w zakresie treści ogłoszenia o konkursie ofert, będą udzielane na wniosek jednostki/Oferenta. Wniosek, o którym mowa powyżej, powinien zostać przesłany drogą elektroniczną na adres poczty: dep-dl@mz.gov.pl w formie pliku z rozszerzeniem „.pdf” podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES przez osobę upoważnioną do złożenia oferty w imieniu Oferenta. We wniosku powinien być zawarty numer telefonu kontaktowego do osoby właściwej w sprawie udzielenia uzupełniających wyjaśnień. Odpowiedź na wniosek może zostać udzielona drogą elektroniczną w formie wiadomości elektronicznej e-mail lub telefonicznie na wskazany numer kontaktowy we wniosku. Dodatkowe wyjaśnienia udzielane będą w dni robocze w godzinach 10.00-12.00 pod numerami telefonu 880-340-014 oraz 882 358 851.
  21. Zastrzega się możliwość sprostowania treści ogłoszenia o konkursie
  22. Załącznik nr  1 do ogłoszenia stanowi informacja o ogólnych warunkach umowy, jaka zostanie zawarta z wybranymi w konkursie realizatorami zadania. Zapisy ogólnych warunków umowy nie podlegają negocjacji.

 


[1] Na podstawie uchwały nr 10 Rady Ministrów z dnia 4 lutego 2020 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Narodowa Strategia Onkologiczna” na lata 2020-2030 (M.P. z 2020 r. poz. 189, z późn. zm.).

[2] Przez realizatora należy rozumieć podmiot, który został wyłoniony w postępowaniu konkursowym, zawarł umowę na realizację zadania oraz otrzymał środki publiczne na realizację zadania.

[3] W przypadku podmiotów wykonujących działalność leczniczą, numer wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa w art. 100 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2020 r. poz. 295, z późn. zm.), zaś w przypadku, o którym mowa w art. 104 tej ustawy, należy załączyć kopię zawiadomienia, o którym mowa w tym przepisie, uwierzytelniona przez osobę albo osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, radcę prawnego albo adwokata.