Aktualizacja wniosków na zakupy inwestycyjne ze środków budżetowych części 46 – Zdrowie na 2024 roku dla jednostek budżetowych i agencji.
Nabór zakończony
Departament Oceny Inwestycji (DOI) Ministerstwa Zdrowia (MZ) informuje, że do projektu ustawy budżetowej na 2024 r. - zgodnie z potrzebami inwestycyjnymi zgłoszonymi na etapie prac nad projektem ustawy budżetowej - zostały zgłoszone środki z przeznaczeniem na dofinansowanie/ finansowanie realizacji zakupów inwestycyjnych jednostek budżetowych oraz agencji podległych i nadzorowanych przez MZ.
Mając na uwadze wymogi wynikające z art. 143 ust. 2 ustawy o finansach publicznych[1], DOI MZ zwraca się z prośbą o aktualizację zgłoszonych potrzeb - poprzez złożenie stosownego formularza - w celu umożliwienia wnioskowania o otrzymanie w 2024 r. środków z budżetu państwa z części 46 – Zdrowie na realizację ww. inwestycji.
Aktualizacja może polegać na:
- potwierdzeniu zgłoszonych potrzeb, poprzez ponowne złożenie formularza, zgodnie z informacjami poniżej
- modyfikacji zgłoszonych potrzeb, w tym również zgłoszeniu nowych potrzeb poprzez złożenie formularza, zgodnie z informacjami poniżej.
Jednocześnie Departament zaznacza, że brak aktualizacji wniosków złożonych do projektu ustawy budżetowej zostanie uznany za brak potrzeb inwestycyjnych na 2024 r. Wnioski zgłoszone wcześniej, w szczególności na etapie prac nad projektem ustawy, nie będą podlegać rozpatrzeniu.
Weryfikacja, czy dana jednostka może złożyć formularz odbywa się automatycznie na podstawie jej numeru REGON. W przypadku, gdy podmiot nie może dokonać aktualizacji z przyczyn technicznych (Platforma blokuje formularz po wpisaniu numeru REGON), prosimy o kontakt ze wsparciem technicznym w celu weryfikacji.
SPOSÓB SPORZĄDZENIA AKTUALIZACJI POTRZEB I TERMIN
Aktualizację potrzeb inwestycyjnych należy złożyć w formie elektronicznej, z wykorzystaniem dedykowanego formularza dostępnego na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych dostępnej pod adresem https://e-inwestycje.mz.gov.pl/.
Dokonanie aktualizacji wniosków jest możliwe w terminie od 22 listopada 2023 r. do 1 grudnia 2023 r. do godz. 16.00.
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia wniosku podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie.
Aby aktualizacja mogła zostać uznana za kompletną i zostać włączona do propozycji podziału środków, powinna zawierać:
- prawidłowo uzupełniony formularz (co jest rozumiane jako wypełnienie przez Podmiot wszystkich wymaganych pól formularza oraz złożenie wymaganych oświadczeń);
- kwalifikowany podpis elektroniczny, złożony na wniosku przez:
- osobę upoważnioną/ osoby upoważnione do reprezentacji jednostki (zgodnie z właściwym rejestrem) albo
- osobę działającą/ osoby działające na podstawie udzielonego pełnomocnictwa (w tym przypadku do wniosku należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo bądź inny dokument, na podstawie którego jest możliwe działanie tej osoby/ tych osób w imieniu jednostki. W przypadku, gdy zostało dołączone dalsze pełnomocnictwo należy dołączyć ciąg pełnomocnictw).
Uwaga!
W przypadku dołączenia do formularza skanu dokumentu podpisanego odręcznie wymagane jest jego potwierdzenie za zgodność z oryginałem, przez co rozumie się podpisanie skanu dokumentu kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem w imieniu podmiotu.
Dokument pełnomocnictwa powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby udzielającej tego pełnomocnictwa, zaś w sytuacji przedłożenia skanu pełnomocnictwa podpisanego odręcznie, plik pełnomocnictwa powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby, której udzielono tego pełnomocnictwa albo osoby udzielającej pełnomocnictwa.
KONTAKT I POMOC
W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Platformy należy niezwłocznie zgłosić ten fakt na dedykowany adres poczty elektronicznej popi.pomoc.techniczna@cez.gov.pl.
Dostępne formy kontaktu ze wsparciem technicznym znajdują się w sekcji Kontakt.
[1] 2. W terminie do dnia 1 grudnia jednostki, o których mowa w ust. 1 pkt 1 (przyp. aut.: jednostki podległe), opracowują i przekazują właściwym dysponentom części budżetowych projekty planów finansowych na następny rok budżetowy, zgodne z projektem ustawy budżetowej.