Zakup sprzętu i aparatury dla ośrodków przeszczepiających tkanki oka oraz dla banków tkanek oka w 2022 r.

    Nabór zakończony

Warszawa, 3 sierpnia 2022 r.

Aktualizacja: 21.09.2022:

Komunikat do ogłoszenia o wpływie odwołań

Aktualizacja: 12.09.2022:

Komunikat do ogłoszenia o konkursie ofert

Aktualizacja: 08.08.2022:

Komunikat do ogłoszenia o konkursie ofert

Ogłoszenie o liście ofert spełniających i niespełniających warunków formalnych


OGŁOSZENIE

Minister Zdrowia ogłasza konkurs ofert[1] na wybór realizatorów programu wieloletniego na lata 2011-2022 pn. Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej (dalej: „Program”), realizowanego na zasadach przewidzianych dla programu polityki zdrowotnej, w zakresie zadania: 

Zakup sprzętu i aparatury dla ośrodków przeszczepiających tkanki oka 
 oraz dla banków tkanek oka w 2022 r.

I. OPIS PRZEDMIOTU KONKURSU

Celem głównym zadania jest doposażenie w sprzęt i aparaturę medyczną banków tkanek oka oraz ośrodków transplantacyjnych przeszczepiających tkanki oka, w tym zapewnienie dostępu do najnowszych osiągnięć technicznych i technologicznych w zakresie procedur pobierania, przechowywania, dystrybucji i przeszczepiania tkanek oka, co przełoży się na jakość i liczbę wykonywanych świadczeń.

Konkurs składa się z dwóch części – tzw. modułów

MODUŁ I – wyposażenie dla banków tkanek oka

MODUŁ II – wyposażenie dla ośrodków przeszczepiających tkanki oka. 

Oferent może złożyć ofertę na jeden lub dwa moduły w zależności od indywidualnych potrzeb oraz zakresu realizowanych świadczeń opieki zdrowotnej.

II. ZAKRES FINANSOWANIA ZAKUPU SPRZĘTU

Maksymalna kwota środków publicznych, jakie mogą zostać przyznane Oferentowi na realizację zadania to 1 000 000,00 zł.

Zasady dotyczące kosztów finansowanych w ramach zadania

  • Zapewnienie przez Oferenta udziału własnego nie jest wymagane, z zastrzeżeniem, że gdy koszt zakupu sprzętu przewyższy maksymalną wysokość środków przewidzianą na zakup sprzętu Realizator pokryje różnicę ze środków własnych. 
  • Oferent przedstawia w ofercie rodzaj oraz liczbę sprzętu, który zostanie zakupiony w ramach otrzymanego dofinansowania ze środków publicznych. 
  • Cena jednostkowa każdej sztuki sprzętu musi być wyższa niż 10 000 zł.
  • W ramach zadania finansowany będzie wyłącznie koszt zakupu sprzętu bez kosztów dostawy, zainstalowania sprzętu, dostosowania infrastruktury, serwisowania zakupionego sprzętu oraz szkoleń w zakresie jego obsługi.

III. SPOSÓB SPORZĄDZENIA OFERTY I TERMIN

Ofertę stanowi formularz ofertowy wypełniony bezpośrednio na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych (dalej: „Platforma”), dostępnej pod adresem https://e-inwestycje.mz.gov.pl/. 

Ofertę składa się wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy[2], w nieprzekraczalnym terminie do 18 sierpnia 2022 r., do godz. 16.00. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie. 

Uwaga Złożenie Oferty w formie odmiennej od wskazanej w ogłoszeniu konkursowym (np. w formie papierowej, przesłane na skrzynkę podawczą ePUAP lub e-mail)  powoduje zaistnienie przesłanki nieważności, a w związku z tym oferta nie będzie podlegała rozpatrzeniu i ocenie. Komisja konkursowa będzie rozpatrywała wyłącznie oferty złożone za pośrednictwem Platformy.

W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Platformy należy niezwłocznie zgłosić ten fakt na dedykowany adres poczty elektronicznej wsparcie.techniczne.popi@cloudsonmars.com. Dostępne formy kontaktu ze wsparciem technicznym, w tym godziny dyżurów zespołu w aplikacji MS Teams, znajdują się w sekcji Kontakt.

Oferent może złożyć jedną ofertę[3]. W przypadku złożenia przez Oferenta więcej niż jednej oferty ocenie podlegać będzie oferta złożona jako ostatnia – pozostałe oferty nie będą podlegały ocenie.

IV. WARUNKI PROGOWE

Oferentem/ Realizatorem[4] zadania może zostać podmiot leczniczy, w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2021 r. poz. 711, z późn. zm.), który na dzień złożenia oferty posiada aktualne pozwolenie Ministra Zdrowia, o którym mowa w ustawie z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. z 2020 r. poz. 2134), w zakresie:

  • gromadzenia, przetwarzania, sterylizacji, przechowywania, dystrybucji, dopuszczania do obiegu tkanek oka (art. 26 ust. 2 ww. ustawy) lub
  • przeszczepiania tkanek oka (art. 36 ust. 1a ww. ustawy).

Spełnienie warunków progowych stanowi warunek oceny oferty.

V. LISTA WARUNKÓW FORMALNYCH

Aby spełnić warunki formalne oferta powinna być kompletna, tzn. zawierać:

  • prawidłowo uzupełniony formularz ofertowy (rozumiane jako wypełnienie przez Oferenta wszystkich wymaganych pól formularza oraz złożenie przez niego wymaganych oświadczeń);
  • kwalifikowany podpis elektroniczny, złożony na ofercie przez:
    1. osobę upoważnioną/ osoby upoważnione do reprezentacji Oferenta (zgodnie z właściwym rejestrem) albo
    2. osobę działającą/ osoby działające na podstawie udzielonego pełnomocnictwa  (w tym przypadku do oferty należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo bądź inny dokument, na podstawie którego jest możliwe działanie tej osoby/ tych osób w imieniu Oferenta. W przypadku, gdy zostało dołączone dalsze pełnomocnictwo należy dołączyć ciąg pełnomocnictw). 

Uwaga W przypadku dołączenia do oferty skanu dokumentu podpisanego odręcznie wymagane jest jego potwierdzenie go za zgodność z oryginałem, przez co rozumie się podpisanie skanu dokumentu kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem w imieniu Oferenta. Dokument pełnomocnictwa (skan) powinien zostać opatrzony podpisem kwalifikowanym osoby udzielającej tego pełnomocnictwa albo osoby której udzielono tego pełnomocnictwa albo osoby upoważnionej do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem w imieniu Oferenta. 

Formularz ofertowy

Uzupełniając formularz ofertowy Oferent zobowiązany jest do uzupełnienia następujących informacji:

  1. Dane identyfikujące Oferenta, w tym: 
    1. pełna nazwa albo firma zgodna z właściwym rejestrem lub dokumentem założycielskim i adres podmiotu oraz dane kontaktowe (numer telefonu i faksu, adres e-mail oraz adres skrzynki ePUAP przypisane do podmiotu); 
    2. właściwy dokument rejestrowy potwierdzający formę prawną Oferenta wymagający dołączenia:
      • w przypadku przedsiębiorców, stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej: odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, zawierającego dane zgodne ze stanem faktycznym i prawnym, aktualnego na dzień sporządzania oferty,
      • w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi: oświadczenia o uzyskaniu wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo o dacie złożenia wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 
    3. numer księgi rejestrowej w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą albo kopię zawiadomienia o rozpoczęciu działalności leczniczej, uwierzytelnioną przez osobę albo osoby uprawnione do reprezentacji Oferenta, radcę prawnego albo adwokata
    4. dane osoby odpowiedzialnej za udzielanie informacji w zakresie złożonej oferty wraz z danymi kontaktowymi tej osoby (numer telefonu, adres e-mail). 
  2. Plan rzeczowo-finansowy wraz z harmonogramem realizacji zadania, wymagający podania następujących danych:
    1. planowany kosztorys realizacji przedmiotu konkursu zawierający:
      • rodzaj sprzętu planowanego do zakupu w ramach realizacji zadania,
      • cenę jednostkową oraz liczbę sztuk poszczególnego sprzętu,
      • łączną kwotę zakupu sprzętu w ramach realizacji zadania,
      • wnioskowaną kwotę środków publicznych na zakup sprzętu w ramach realizacji zadania;
    2. harmonogram, określający zobowiązanie się Oferenta do zachowania poniższych terminów:
      • przekazanie rozliczenia stanowiącego podstawę przekazania środków publicznych w związku z zakupionym sprzętem: do 09.12.2022 r.
      • płatność dostawcy za zakupiony sprzęt: do 30.12.2022 r.
      • uruchomienie sprzętu: do 30.12.2022 r.
  3. Informacja dotycząca prowadzonej działalności, wymagająca podania:
    1. liczby rzeczywistych dawców tkanek oka w latach 2019-2021 (w przypadku wyboru modułu I),
    2. liczby tkanek oka wydanych do przeszczepienia przez Oferenta w latach 2019-2021 (w przypadku wyboru modułu I),
    3. liczby zutylizowanych tkanek oka w latach 2019-2021 (w przypadku wyboru modułu I),
    4. liczby wykonanych przez Oferenta przeszczepień tkanek oka w latach 2019-2021 (w przypadku wyboru modułu II)
    5. liczby wykonanych przez Oferenta przeszczepień warstwowych w latach 2019-2021 (w przypadku wyboru modułu II),
    6. liczby nowo zakwalifikowanych biorców do przeszczepienia tkanki oka w latach 2019-2021 (w przypadku wyboru modułu II),
    7. opisu zasobów Oferenta (kadrowych, sprzętowych, infrastrukturalnych), zapewniających prawidłowe wykonanie zadań programu w zakresie objętym konkursem ofert.
  4. Wymagane oświadczenia, w tym w szczególności:
    1. oświadczenia o posiadaniu aktualnej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem okresu, na jaki umowa została zawarta oraz informacji o terminie opłacenia składki (w przypadku jednostek opłacających składkę w ratach – informację o opłaceniu rat);
    2. oświadczenia o zastrzeżeniu informacji zawartych w ofercie tajemnicą przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 2176, z późn. zm.);
    3. oświadczenia o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia o konkursie ofert oraz treścią programu wieloletniego na lata 2011-2022 pn. Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej;
    4. oświadczenia o prawdziwości danych zawartych w ofercie o następującej treści: „Złożona Oferta stanowi oświadczenie woli Oferenta, zaś informacje dotyczące Oferenta zawarte w Ofercie oraz dokumentach do niej załączonych, są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.”;
    5. oświadczenia o uzyskanych przychodach z innych źródeł lub o braku przychodów z innych źródeł na realizację zadań programu będących przedmiotem konkursu, składanego poprzez wybór opcji „tak” lub „nie” przy oświadczeniu o następującej treści: „Posiadam przychody z innych źródeł na realizację zadań tego samego rodzaju, co zadanie stanowiące przedmiot konkursu, uwzględniające również działalność spółek względem oferentów dominujących i zależnych w rozumieniu art. 4 pkt 14 i 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1983, z późn. zm.) w kwocie … zł.”


VI. SPOSÓB OCENY OFERT

Oferty będą rozpatrywane zgodnie z zarządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018[5] w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Etapy oceny ofert:

  1. W pierwszej kolejności zostanie przeprowadzona weryfikacja ofert pod względem  zachowania terminu złożenia oferty, zgodnie z pkt. III ogłoszenia. 

W przypadku niedotrzymania przez Oferenta terminu złożenia oferty:

  • nie przysługuje wniosek o przywrócenie terminu do złożenia oferty oraz
  • oferta podlega odrzuceniu.
  1. Następnie zostanie przeprowadzona ocena ofert pod względem spełnienia warunków progowych, zgodnie z pkt. IV ogłoszenia. Oferty niespełniające warunków progowych podlegają odrzuceniu.
  2. Następnie zostanie przeprowadzona ocena ofert pod względem spełnienia warunków formalnych, zgodnie z pkt. V ogłoszenia. Weryfikacji w szczególności będzie podlegać poprawność wypełnienia przez Oferenta formularza ofertowego, przez co rozumie się: 
    1. prawidłowe uzupełnienie wszystkich wymaganych pól formularza,
    2. złożenie przez Oferenta wymaganych oświadczeń,
    3. prawidłowe złożenie podpisu na formularzu przez osobę składającą ofertę (oferta może zostać podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji Oferenta lub przez osobę/y działającą/e na podstawie udzielonego pełnomocnictwa – w tym ostatnim wypadku ocena oferty pod względem spełnienia wymagań formalnych zostanie rozszerzona o weryfikację dołączenia właściwego pełnomocnictwa lub innego dokumentu, mocą którego możliwe jest złożenie oferty przez osobę inną, niż wskazana we właściwym rejestrze.
  3. W przypadku niespełniania wymagań formalnych, Oferent może uzupełnić stwierdzone braki formalne w terminie 5 dni roboczych od dnia opublikowania na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia oraz i Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia listy ofert niespełniających warunków formalnych, która zawiera informację o wskazanym trybie oraz terminie uzupełnienia braków formalnych oferty. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia następującego po dniu ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych Braki formalne należy uzupełnić w taki sam sposób, w jaki składana była oferta – wyłącznie elektronicznie poprzez Platformę[6]. Złożenie uzupełnienia braków formalnych po upływie wskazanego terminu skutkuje odrzuceniem oferty. O zachowaniu terminu decyduje data zatwierdzenia uzupełnienia kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie.
  4. Oferty, które spełniają warunki progowe oraz formalne (również te, w których braki formalne zostały prawidłowo uzupełnione) podlegają dalszej ocenie pod względem merytorycznym. Oferty będą punktowane zgodnie z kryteriami oceny ofert opisanymi w pkt. VII ogłoszenia. W przypadku uzyskania przez różnych Oferentów takiej samej liczby punktów w ramach oceny pod względem merytorycznym, kryterium rozstrzygającym będzie wskazanie przez Oferenta wyższej liczby:
  1. W przypadku wyboru przez Oferenta modułu I – liczby tkanek oka wydanych do przeszczepienia w latach 2019-2021,
  2. W przypadku wyboru przez Oferenta modułu II – liczby wykonanych przeszczepień warstwowych w latach 2019-2021.
  1. W przypadku wystąpienia niejasności w zakresie treści złożonej oferty Oferent może zostać wezwany za pośrednictwem Platformy do złożenia wyjaśnień w terminie wskazanym w wezwaniu. Wyjaśnienia należy przekazać elektronicznie za pośrednictwem Platformy[7], o ile w wezwaniu nie wskazano inaczej. Przekazane wyjaśnienia należy podpisać i złożyć w taki sam sposób, w jaki składało się ofertę (patrz pkt. III ogłoszenia) lub uzupełnienie braków formalnych6. O zachowaniu terminu udzielenia wyjaśnień decyduje data zatwierdzenia ich złożenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie.

VII. KRYTERIA OCENY OFERT (OCENA MERYTORYCZNA)

Ocena ofert pod względem merytorycznym będzie prowadzona w oparciu o kryteria oceny ofert oraz punktację określone dla wybranego modułu/ wybranych modułów (kryteria oceny ofert w ramach: Modułu I określa tabela nr 1, Modułu II – tabela nr 2).

Tabela nr 1. Kryteria oceny ofert i punktacja – Moduł I

Lp.

Kryterium oraz sposób wyliczenia punktacji

Liczba punktów

1.

Liczba rzeczywistych dawców tkanek oka w latach 2019-2021[8]

Liczba punktów = (Lo / Lmax ) x 10

Lo – liczba dawców tkanek oka narządowo-tkankowych wskazana przez Oferenta w latach 2019-2021

Lmax – największa wskazana przez Oferentów liczba dawców tkanek oka narządowo-tkankowych w latach 2019-2021

0-10

2.

Liczba tkanek oka wydanych do przeszczepienia przez Oferenta w latach 2019-20218

Liczba punktów = (Wo / Wmax ) x 15

Wo – liczba wydanych tkanek oka wskazana przez Oferenta w latach 2019-2021

Wmax – największa wskazana przez Oferentów liczba wydanych tkanek 
 w latach 2019-2021

0-15

 

3.

Liczba zutylizowanych tkanek oka w latach 2019-20218

Liczba punktów = (Ko / Kmax ) x 10

Ko – stosunek liczby wydanych tkanek oka do przeszczepia względem liczby pobranych tkanek oka wskazany przez Oferenta w latach 2019-2021

Kmax – największy wskazany przez Oferentów stosunek liczby wydanych tkanek oka do przeszczepia względem liczby pobranych tkanek oka w latach 2019-2021

0-10

Liczba punktów możliwych do zdobycia 

35

Tabela nr 2. Kryteria oceny ofert i punktacja – Moduł II

Lp.

Kryterium oraz sposób wyliczenia punktacji

Liczba punktów

1.

Liczba wykonanych przez Oferenta przeszczepień tkanek oka w latach 2019-20218 

Liczba punktów = (Lo / Lmax ) x 10

Lo – liczba przeszczepień tkanek oka wskazana przez Oferenta w latach 2019-2021

Lmax – największa wskazana przez Oferentów liczba przeszczepień tkanek oka 
 w latach 2019-2021

0-10

2.

Liczba wykonanych przez Oferenta przeszczepień warstwowych w latach 2019-20218

Liczba punktów = (Po / Pmax ) x 15

Po – liczba przeszczepień warstwowych w latach 2019-2021

Pmax - największa wskazana przez Oferentów liczba przeszczepień warstwowych w latach 2019-2021 

0-15

3.

Liczba nowo zakwalifikowanych pacjentów do przeszczepienia tkanki oka w latach 2019-20218

Liczba punktów = (Zo / Zmax ) x 10

Zo – liczba nowo zakwalifikowanych pacjentów do przeszczepienia tkanki oka wskazana przez Oferenta w latach 2019-2021

Zmax - największa wskazana przez Oferentów liczba nowo zakwalifikowanych pacjentów do przeszczepienia tkanki oka w latach 2020-2021

0-10

Liczba punktów możliwych do zdobycia

35

 

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

  1. Ogłaszający zastrzega, że nie wszyscy Oferenci, którzy spełnią wymagania, zostaną uwzględnieni przy podziale środków przeznaczonych na realizację przedmiotowego zadania. W przypadku braku możliwości przekazania środków publicznych wszystkim Oferentom spełniającym kryteria określone w ogłoszeniu zostanie utworzona lista rezerwowa, z której – w przypadku przyznania dodatkowego finansowania zadania za zgodą ministra właściwego do spraw zdrowia – zostaną wybrani kolejni realizatorzy. Informacja o wybraniu kolejnych realizatorów zostanie przekazana indywidualnie wybranym podmiotom.
  2. Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia (dalej: „stronie internetowej urzędu”) oraz Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia listę wybranych realizatorów zadania wraz z przyznaną kwotą środków publicznych.
  3. Załącznik nr 1 do ogłoszenia stanowi informację o Ogólnych Warunkach Umowy, jaka zostanie zawarta z wybranymi w konkursie realizatorami zadania. Zapisy Ogólnych Warunków Umowy nie podlegają negocjacjom.
  4. Wyjaśnienia w zakresie treści ogłoszenia o konkursie ofert oraz w zakresie treści oferty będą udzielane na wniosek jednostki/ Oferenta. Wniosek, o którym mowa powyżej, powinien zostać przesłany drogą elektroniczną na adres poczty: dep-dl@mz.gov.pl w formie pliku z rozszerzeniem „.pdf” podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES przez osobę upoważnioną do złożenia oferty w imieniu Oferenta. We wniosku powinien być zawarty numer telefonu kontaktowego do osoby właściwej w sprawie udzielenia uzupełniających wyjaśnień. Odpowiedź na wniosek może zostać udzielona drogą elektroniczną w formie wiadomości elektronicznej e-mail lub telefonicznie na wskazany we wniosku numer kontaktowy.
  5. Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu informację o terminie i zasadach uczestnictwa Oferentów w pierwszym posiedzeniu Komisji Konkursowej.
  6. Po pierwszym posiedzeniu Komisji Konkursowej ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu w zakładce dotyczącej przedmiotowego konkursu ofert informację o liście ofert, które wpłynęły w ramach postępowania oraz o liście ofert złożonych po upływie terminu określonego w ogłoszeniu o konkursie ofert.

Uwaga W przypadku gdy Oferent nie zostanie wskazany na liście ofert, które wpłynęły w ramach postępowania (pomimo złożenia oferty) zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o ww. fakcie na adres poczty elektronicznej dep-dl@mz.gov.pl. 

  1. Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia:
    1. listę ofert złożonych po upływie terminu określonego w ogłoszeniu, 
    2. listę ofert niespełniających warunków progowych, 
    3. listę ofert spełniających warunki formalne oraz 
    4. listę ofert niespełniających warunków formalnych ze wskazaniem braków formalnych,

oraz informację o: 

  1. terminie 5 dni roboczych od dnia ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych, w którym Oferent może uzupełnić braki formalne, poprzez przekazanie uzupełnienia oferty za pośrednictwem Platformy, o której mowa w pkt III. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia następującego po dniu ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych,
  2. tym, że o zachowaniu terminu decyduje dzień wpływu uzupełnienia braków formalnych do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, rozumiany jako data zatwierdzenia uzupełnienia kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie. W przypadku niedotrzymania przez oferenta tego terminu złożona oferta podlega odrzuceniu, od którego nie przysługuje odwołanie.
  1. Oferent może wnieść do Komisji odwołanie, w formie pisemnej, w terminie 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert. O zachowaniu terminu wniesienia odwołania decyduje dzień jego wpływu do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia. Wniesienie odwołania wstrzymuje zakończenie konkursu ofert do czasu jego rozstrzygnięcia. Komisja zamieszcza ogłoszenie o zakończeniu konkursu ofert albo ogłoszenie o wpływie odwołania, na stronie internetowej urzędu i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, podając datę zakończenia konkursu ofert albo spodziewaną datę zakończenia prac dotyczących rozstrzygnięcia odwołania. Po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia wniosku o akceptację sposobu rozstrzygnięcia odwołania Komisja niezwłocznie umieszcza na ww. stronie internetowej ogłoszenie o ostatecznym rozstrzygnięciu konkursu.
  2. Zakończenie konkursu ofert następuje w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert na stronie internetowej urzędu i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.
  3. Ogłaszający zastrzega możliwość przesunięcia terminu składania ofert lub terminu uzupełnienia braków formalnych lub unieważnienia konkursu ofert bez podania przyczyny. Informacja o przesunięciu ww. terminów zostanie zamieszczona na stronie internetowej urzędu (w miejscu publikacji ogłoszeń o konkursie ofert).
  4. Ogłaszający zastrzega sobie prawo do częściowego uwzględnienia oferty konkursowej (dotyczy kwoty środków, o które zabiega Oferent). Wysokość przyznanych środków może być niższa niż wnioskowana w ofercie konkursowej.
  5. Przystąpienie do postępowania konkursowego nie jest uwarunkowane wpłaceniem/ zabezpieczeniem wpłaty wadium przez Oferenta.

[1] Na podstawie uchwały Rady Ministrów Nr 164/2010 z dnia 12 października 2010 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego na lata 2011-2022 pod nazwą „Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej”, zmienionej uchwałą Rady Ministrów Nr 212/2011 z dnia 2 grudnia 2011 r., uchwałą Rady Ministrów Nr 97/2017 z dnia 3 lipca 2017 r.,  uchwałą Rady Ministrów Nr 57/2018 z dnia 23 marca 2018 r., uchwałą Rady Ministrów Nr 150/2020 z dnia 20 października 2020 r. oraz uchwałą Rady Ministrów Nr 147/2021 z dnia 9 listopada 2021 r.

[2] Więcej informacji o składaniu ofert poprzez Platformę Obsługi Projektów Inwestycyjnych (POPI) jest dostępnych w Podręczniku Użytkownika, dostępnym na stronie platformy w zakładce pt. Podręcznik.

[3] Na podstawie § 6 ust. 11 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 30, z późn. zm.) [11. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu, w formie elektronicznej albo papierowej pod rygorem nieważności (…).].

[4] Przez Realizatora należy rozumieć podmiot, który został wyłoniony w postępowaniu konkursowym, zawarł umowę na realizację zadania oraz otrzymał środki publiczne na realizację zadania.

[5] Z dnia 25 kwietnia 2018 r. (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 30, z późn. zm.).

[6] Aby uzupełnić braki formalne należy zalogować się na Platformie, następnie przejść do zakładki pt. Moje Wnioski i wybrać właściwy wniosek z listy spraw wymagających dalszych działań. We wniosku aktywne do edycji będą wyłącznie pola formularza, w których Komisja Konkursowa stwierdziła braki formalne. Uzupełnienie braków formalnych dot. załączników będzie możliwe po przejściu do następnego kroku (przycisk: „Dalej: załączniki”).

[7] Aby złożyć wyjaśnienia należy zalogować się na Platformie, następnie przejść do zakładki pt. Moje Wnioski i wybrać właściwy wniosek z listy spraw wymagających dalszych działań. We wniosku aktywne do edycji będą wyłącznie pola, odnośnie których Komisja Konkursowa oczekuje udzielenia dodatkowych wyjaśnień.

[8] Wyżej punktowani będą Oferenci, którzy pobrali/ wydali/ przeszczepili więcej tkanek oka.