Zakup sprzętu i aparatury: Wykorzystanie metody pozaustrojowej perfuzji płuc dla zwiększenia liczby pozyskiwanych narządów do leczenia transplantacją płuc.
Nabór zakończony
Warszawa, dnia 14.10.2022 r.
Aktulizacja ogłoszenia: 28.11.2022
OGŁOSZENIE O OSTATECZNYM ROZSTRZYGNIĘCIU KONKURSU
OGŁOSZENIE
Minister Zdrowia ogłasza konkurs ofert[1] na wybór realizatorów programu wieloletniego na lata 2011-2022 pn. Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej (dalej: „Program”), realizowanego na zasadach przewidzianych dla programu polityki zdrowotnej, w zakresie zadania:
Zakup sprzętu i aparatury: Wykorzystanie metody pozaustrojowej perfuzji płuc dla zwiększenia liczby pozyskiwanych narządów do leczenia transplantacją płuc
I. OPIS PRZEDMIOTU KONKURSU
Celem zadania jest dofinansowanie wykonywania przez ośrodki przeszczepiające płuca procedury pozaustrojowej perfuzji płuc (ex-vivo lung perfusion, dalej: „Procedura”), zapewniając tym samym dostęp do najnowszych osiągnięć technicznych i technologicznych
w zakresie procedur pobierania, przechowywania oraz przeszczepiania płuc. Zadanie ma na celu sfinansowanie zakupu sprzętu i aparatury (jednorazowych setów do urządzeń do perfuzji narządu) oraz innych kosztów związanych z realizacją zadania (np. szkolenia personelu) dla ośrodków przeszczepiających płuca.
Płuca, aby mogły zostać przeszczepione, muszą spełniać rygorystyczne kryteria gazometryczne i radiologiczne, najczęściej jednak ze względu na niekorzystne procesy zachodzące w tkance płucnej nie mogą zostać wykorzystane do celów transplantacyjnych. Procedura, objęta dofinansowaniem w ramach zadania będącego przedmiotem konkursu ofert, ma na celu uzyskanie poprawy funkcji płuc do takiego stopnia, aby możliwe było przeprowadzenie transplantacji w sposób bezpieczny dla biorcy przeszczepu. Szacuje się, że wdrożenie tej metody do rutynowego postępowania może istotnie zwiększyć liczbę wykonywanych przeszczepień płuc.
Kolejnym istotnym celem zadania będzie ewaluacja uzyskanych efektów leczenia oraz przygotowanie analizy pod kątem zasadności i efektywności kosztowej utworzenia procedury transplantacyjnej „pozaustrojowej perfuzji płuc” wraz z propozycją wyceny świadczenia.
II. ZAKRES FINANSOWANIA ZADANIA
Kwota środków publicznych, jakie mogą zostać przyznane Oferentowi na realizację jednej procedury pozaustrojowej perfuzji płuc to 80 000,00 zł. W ramach kosztu jednej procedury Oferent może ubiegać się o sfinansowanie następujących kosztów:
- materiały zużywalne (np. pakiet narzędzi, szwów i obłożeń chirurgicznych, leki, zużywalne elementy wykorzystywane w pozaustrojowej perfuzji),
- koszty sterylizacji narzędzi,
- koszty sali operacyjnej,
- koszty osobowe (zespołu pobierającego, zespołu wykonującego procedurę),
- koszty transportu (transport kołowy, lotniczy komercyjny).
Oferent wskaże w ofercie deklarowaną liczbę procedur pozaustrojowej perfuzji płuc, które powinny zostać objęte dofinansowaniem ze środków Ministra Zdrowia. Istnieje możliwość ubiegania się o refinansowanie już wykonanych procedur, zrealizowanych od 1 stycznia 2022 r.
Maksymalna łączna liczba procedur wskazanych przez Oferenta do dofinansowania/ refinansowania nie może przekroczyć 25.
Zasady dotyczące kosztów finansowanych w ramach zadania
- Oferent może zadeklarować rozliczenie wyłącznie kosztów realizacji procedury pozaustrojowej perfuzji płuc, które nie stanowią przedmiotu kontraktu zawartego
z publicznym płatnikiem np. w zakresie procedury przeszczepienia płuca. - Kwota środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 2 000 000 zł. Jest to maksymalna kwota dofinansowania, o której przyznanie może wnioskować Oferent.
- Minister zastrzega sobie możliwość podjęcia decyzji o objęciu dofinansowaniem ze środków publicznych mniejszej liczby procedur od liczby zadeklarowanej w ofercie.
III. SPOSÓB SPORZĄDZENIA OFERTY I TERMIN
Ofertę stanowi formularz ofertowy wypełniony bezpośrednio na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych (dalej: „Platforma”), dostępnej pod adresem https://e-inwestycje.mz.gov.pl/.
Ofertę składa się wyłącznie w formie elektronicznej pod rygorem nieważności[2] za pośrednictwem Platformy[3], w nieprzekraczalnym terminie do 29.10.2022 r., do godz. 16.00.
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie. W sytuacji niedotrzymania przez oferenta terminu złożenia oferty nie przysługuje wniosek o przywrócenie terminu do złożenia oferty i oferta podlega odrzuceniu[4].
Uwaga Złożenie Oferty w formie odmiennej od wskazanej w ogłoszeniu konkursowym (np. w formie papierowej, w formie wiadomości email) powoduje zaistnienie przesłanki nieważności, a w związku z tym oferta nie będzie podlegała rozpatrzeniu i ocenie. Komisja Konkursowa będzie rozpatrywała wyłącznie oferty złożone za pośrednictwem Platformy (nie będą rozpatrywane oferty przesłane w wiadomości email lub oferty złożone na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP Ministerstwa Zdrowia)
W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Platformy należy niezwłocznie zgłosić ten fakt na dedykowany adres poczty elektronicznej wsparcie.techniczne.popi@cloudsonmars.com. Dostępne formy kontaktu ze wsparciem technicznym, w tym godziny dyżurów zespołu w aplikacji MS Teams, znajdują się w sekcji Kontakt.
Oferent może złożyć jedną ofertę[5]. W przypadku złożenia przez Oferenta więcej niż jednej oferty ocenie podlegać będzie oferta złożona jako ostatnia – pozostałe oferty nie będą podlegały ocenie.
IV. WARUNKI PROGOWE
Oferentem/ Realizatorem[6] zadania może zostać podmiot leczniczy, w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2022 r. poz. 633, z późn. zm.), który na dzień złożenia oferty posiada aktualne pozwolenie Ministra Zdrowia, o którym mowa w art. 36 ust. 1a ustawy z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. z 2020 r. poz. 2134), w zakresie przechowywania i przeszczepiania płuc (art. 36 ust. 1 pkt 4 i 5).
Spełnienie powyższego wymagania stanowi warunek progowy oceny oferty.
V. LISTA WARUNKÓW FORMALNYCH
Aby spełnić warunki formalne oferta powinna być kompletna, tzn. zawierać:
- prawidłowo uzupełniony formularz ofertowy (rozumiane jako wypełnienie przez Oferenta wszystkich wymaganych pól formularza oraz złożenie przez niego wymaganych oświadczeń);
- kwalifikowany podpis elektroniczny, złożony na ofercie przez:
- osobę upoważnioną/ osoby upoważnione do reprezentacji Oferenta (zgodnie z właściwym rejestrem) albo
- osobę działającą/ osoby działające na podstawie udzielonego pełnomocnictwa (w tym przypadku do oferty należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo bądź inny dokument, na podstawie którego jest możliwe działanie tej osoby/ tych osób w imieniu Oferenta. W przypadku, gdy zostało dołączone dalsze pełnomocnictwo należy dołączyć ciąg pełnomocnictw).
Uwaga W przypadku dołączenia do oferty skanu dokumentu podpisanego odręcznie wymagane jest jego potwierdzenie za zgodność z oryginałem, przez co rozumie się podpisanie skanu dokumentu kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem w imieniu Oferenta. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby udzielającej tego pełnomocnictwa, zaś w sytuacji przedłożenia skanu pełnomocnictwa podpisanego odręcznie, plik pełnomocnictwa powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby której udzielono tego pełnomocnictwa albo osoby udzielającej pełnomocnictwa.
Formularz ofertowy
Uzupełniając formularz ofertowy Oferent zobowiązany jest do uzupełnienia następujących informacji:
- Dane identyfikujące Oferenta, w tym:
- pełna nazwa albo firma zgodna z właściwym rejestrem lub dokumentem założycielskim i adres podmiotu oraz dane kontaktowe (numer telefonu i faksu, adres e-mail oraz adres skrzynki ePUAP przypisane do podmiotu);
- właściwy dokument rejestrowy potwierdzający formę prawną Oferenta wymagający dołączenia:
- w przypadku przedsiębiorców, stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej: odpis lub wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego, zawierający dane zgodne ze stanem faktycznym i prawnym, aktualny na dzień sporządzania oferty,
- w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi: oświadczenia o uzyskaniu wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo o dacie złożenia wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- numer księgi rejestrowej w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą albo kopię zawiadomienia o rozpoczęciu działalności leczniczej, uwierzytelnioną przez osobę albo osoby uprawnione do reprezentacji Oferenta, radcę prawnego albo adwokata będącego pełnomocnikiem Oferenta;
- dane osoby odpowiedzialnej za udzielanie informacji w zakresie złożonej oferty wraz z danymi kontaktowymi tej osoby (numer telefonu, adres e-mail).
- Plan rzeczowo-finansowy wraz z harmonogramem realizacji zadania, wymagający podania następujących danych:
- planowany kosztorys realizacji przedmiotu konkursu zawierający:
- rodzaj kosztów planowanych do poniesienia,
- cenę jednostkową oraz liczbę jednostek w obrębie określonych kosztów,
- łączną kwotę określonych kosztów,
- wnioskowaną kwotę środków publicznych na realizację procedury w ramach realizacji zadania;
- harmonogram, określający zobowiązanie się Oferenta do zachowania poniższych terminów:
- przekazanie rozliczenia stanowiącego podstawę przekazania środków publicznych w związku z zakupionym sprzętem: do 09.12.2022 r.
- płatność dostawcy za zakupiony sprzęt: do 30.12.2022 r.
- uruchomienie sprzętu: do 30.12.2022 r.
- planowany kosztorys realizacji przedmiotu konkursu zawierający:
- Informacja dotycząca prowadzonej działalności, wymagająca podania:
- liczby przeszczepień płuc wykonanych przez Oferenta w latach 2019-2021;
- liczby nowo zakwalifikowanych biorców płuc wpisanych przez Oferenta na Krajową Listę Oczekujących w latach 2019-2021;
- liczby wykonanych przez Oferenta procedur perfuzji płuc w latach 2019-2021;
- opisu zasobów Oferenta (kadrowych, sprzętowych, infrastrukturalnych), zapewniających prawidłowe wykonanie zadań programu w zakresie objętym konkursem ofert.
- Wymagane oświadczenia, w tym w szczególności:
- oświadczenia o posiadaniu aktualnej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ze wskazaniem okresu, na jaki umowa została zawarta oraz informacji o terminie opłacenia składki (w przypadku jednostek opłacających składkę w ratach – informację o opłaceniu rat);
- oświadczenia o zastrzeżeniu informacji zawartych w ofercie tajemnicą przedsiębiorcy, w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 902);
- oświadczenia o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia o konkursie ofert oraz treścią programu wieloletniego na lata 2011-2022 pn. Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej;
- oświadczenia o prawdziwości danych zawartych w ofercie o następującej treści: „Złożona Oferta stanowi oświadczenie woli Oferenta, natomiast informacje zawarte w Ofercie oraz dokumentach do niej załączonych, są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.”;
- oświadczenia o uzyskanych przychodach z innych źródeł lub o braku przychodów z innych źródeł na realizację zadań programu będących przedmiotem konkursu, składanego poprzez wybór opcji „tak” lub „nie” przy oświadczeniu o następującej treści: „Posiadam przychody z innych źródeł na realizację zadań tego samego rodzaju, co zadanie stanowiące przedmiot konkursu, uwzględniające również działalność spółek względem oferentów dominujących i zależnych w rozumieniu art. 4 pkt 14 i 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1983, z późn. zm.) w kwocie … zł.”
VI. SPOSÓB OCENY OFERT
Oferty będą rozpatrywane zgodnie z zarządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018[7] w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Etapy oceny ofert:
- W pierwszej kolejności zostanie przeprowadzona weryfikacja ofert pod względem zachowania terminu złożenia oferty, zgodnie z pkt. III ogłoszenia.
W przypadku niedotrzymania przez Oferenta terminu złożenia oferty:
- nie przysługuje wniosek o przywrócenie terminu do złożenia oferty oraz
- oferta podlega odrzuceniu.
- Następnie zostanie przeprowadzona ocena ofert pod względem spełnienia warunków progowych, zgodnie z pkt. IV ogłoszenia. Oferty niespełniające warunków progowych podlegają odrzuceniu.
- Następnie zostanie przeprowadzona ocena ofert pod względem spełnienia warunków formalnych, zgodnie z pkt. V ogłoszenia. Weryfikacji w szczególności będzie podlegać poprawność wypełnienia przez Oferenta formularza ofertowego, przez co rozumie się:
- prawidłowe uzupełnienie wszystkich wymaganych pól formularza,
- złożenie przez Oferenta wymaganych oświadczeń,
- prawidłowe złożenie podpisu na formularzu przez osobę składającą ofertę (oferta może zostać podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji Oferenta lub przez osobę/y działającą/e na podstawie udzielonego pełnomocnictwa – w tym ostatnim wypadku ocena oferty pod względem spełnienia wymagań formalnych zostanie rozszerzona o weryfikację dołączenia właściwego pełnomocnictwa lub innego dokumentu, mocą którego możliwe jest złożenie oferty przez osobę inną, niż wskazana we właściwym rejestrze.
- W przypadku niespełniania wymagań formalnych, Oferent może uzupełnić stwierdzone braki formalne w terminie 5 dni roboczych od dnia opublikowania na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia listy ofert niespełniających warunków formalnych, która zawiera informację o wskazanym trybie oraz terminie uzupełnienia braków formalnych oferty. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia następującego po dniu ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych. Braki formalne należy uzupełnić w taki sam sposób, w jaki składana była oferta – wyłącznie elektronicznie poprzez Platformę[8]. Złożenie uzupełnienia braków formalnych po upływie wskazanego terminu skutkuje odrzuceniem oferty. O zachowaniu terminu decyduje data zatwierdzenia uzupełnienia kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie.
- Oferty, które spełniają warunki progowe oraz formalne (również te, w których braki formalne zostały prawidłowo uzupełnione) podlegają dalszej ocenie pod względem merytorycznym. Oferty będą punktowane zgodnie z kryteriami oceny ofert opisanymi w pkt. VII ogłoszenia. W przypadku uzyskania przez różnych Oferentów takiej samej liczby punktów w ramach oceny pod względem merytorycznym, kryterium rozstrzygającym będzie liczba wykonanych przez Oferenta procedur perfuzji płuc w latach 2019-2021.
- W przypadku wystąpienia niejasności w zakresie treści złożonej oferty Oferent może zostać wezwany za pośrednictwem Platformy do złożenia wyjaśnień w terminie wskazanym w wezwaniu. Wyjaśnienia należy przekazać elektronicznie za pośrednictwem Platformy[9], o ile w wezwaniu nie wskazano inaczej. Przekazane wyjaśnienia należy podpisać i złożyć w taki sam sposób, w jaki składało się ofertę (patrz pkt. III ogłoszenia) lub uzupełnienie braków formalnych8. O zachowaniu terminu udzielenia wyjaśnień decyduje data zatwierdzenia ich złożenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie.
VII. KRYTERIA OCENY OFERT (OCENA MERYTORYCZNA)
Ocena ofert pod względem merytorycznym będzie prowadzona w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
Lp. |
Kryterium oraz sposób wyliczenia punktacji |
Liczba punktów |
1. |
Liczba przeszczepień płuc wykonanych przez Oferenta w latach 2019-2021[10] Liczba punktów = (Lo / Lmax ) x 15 Lo – liczba przeszczepień płuc wykonanych przez Oferenta w latach 2019-2021 Lmax – największa wskazana przez Oferentów liczba przeszczepień płuc w latach 2019-2021 |
0-10 |
2. |
Liczba nowo zakwalifikowanych biorców płuc wpisanych przez Oferenta na Krajową Listę Oczekujących w latach 2019-202110 Liczba punktów = (Wo / Wmax ) x 10 Wo – liczba nowo zakwalifikowanych biorców płuc wpisanych przez Oferenta na Krajową Listę Oczekujących w latach 2019-2021 Wmax – największa wskazana przez Oferentów liczba nowo zakwalifikowanych biorców płuc wpisanych na Krajową Listę Oczekujących w latach 2019-2021 |
0-10
|
3. |
Liczba wykonanych przez Oferenta procedur perfuzji płuc w latach 2019-202110 Liczba punktów = (Ko / Kmax ) x 10 Ko – liczba wykonanych przez Oferenta procedur perfuzji płuc w latach 2019-2021 Kmax – największa wskazana przez Oferentów liczba wykonanych procedur perfuzji płuc w latach 2019-2021 |
0-15 |
Liczba punktów możliwych do zdobycia |
35 |
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
- Ogłaszający zastrzega, że nie wszyscy Oferenci, którzy spełnią wymagania, zostaną uwzględnieni przy podziale środków przeznaczonych na realizację przedmiotowego zadania. W przypadku braku możliwości przekazania środków publicznych wszystkim Oferentom spełniającym kryteria określone w ogłoszeniu zostanie utworzona lista rezerwowa, z której – w przypadku przyznania dodatkowego finansowania zadania za zgodą ministra właściwego do spraw zdrowia – zostaną wybrani kolejni realizatorzy według liczby przyznanych punktów. Informacja o wybraniu kolejnych realizatorów zostanie przekazana indywidualnie wybranym podmiotom.
- Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia (dalej: „stronie internetowej urzędu”) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia listę wybranych realizatorów zadania wraz z przyznaną kwotą środków publicznych.
- Załącznik nr 1 do ogłoszenia stanowi informację o Ogólnych Warunkach Umowy, jaka zostanie zawarta z wybranymi w konkursie realizatorami zadania. Zapisy Ogólnych Warunków Umowy nie podlegają negocjacjom.
- Wyjaśnienia w zakresie treści ogłoszenia o konkursie ofert oraz w zakresie treści oferty będą udzielane na wniosek jednostki/ Oferenta. Wniosek, o którym mowa powyżej, powinien zostać przesłany drogą elektroniczną na adres poczty:
dep-dl@mz.gov.pl w formie pliku z rozszerzeniem „.pdf” podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES przez osobę upoważnioną do złożenia oferty w imieniu Oferenta. We wniosku powinien być zawarty numer telefonu kontaktowego do osoby właściwej w sprawie udzielenia uzupełniających wyjaśnień. Odpowiedź na wniosek może zostać udzielona drogą elektroniczną w formie wiadomości elektronicznej e-mail lub telefonicznie na wskazany we wniosku numer kontaktowy. - Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu informację o terminie i zasadach uczestnictwa Oferentów w pierwszym posiedzeniu Komisji Konkursowej.
- Po pierwszym posiedzeniu Komisji Konkursowej ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu w zakładce dotyczącej przedmiotowego konkursu ofert i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej informację o liście ofert, które wpłynęły
w ramach postępowania oraz o liście ofert złożonych po upływie terminu określonego
w ogłoszeniu o konkursie ofert[11].
Uwaga W przypadku gdy Oferent nie zostanie wskazany na liście ofert, które wpłynęły w ramach postępowania (pomimo złożenia oferty) zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o ww. fakcie na adres poczty elektronicznej dep-dl@mz.gov.pl.
- Ogłaszający zamieści na stronie internetowej urzędu i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- listę ofert złożonych po upływie terminu określonego w ogłoszeniu,
- listę ofert niespełniających warunków progowych,
- listę ofert spełniających warunki formalne oraz
- listę ofert niespełniających warunków formalnych ze wskazaniem braków formalnych,
oraz informację o:
- terminie 5 dni roboczych od dnia ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych, w którym Oferent może uzupełnić braki formalne, poprzez przekazanie uzupełnienia oferty za pośrednictwem Platformy. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia następującego po dniu ukazania się listy ofert niespełniających warunków formalnych,
- tym, że o zachowaniu terminu decyduje dzień wpływu uzupełnienia braków formalnych do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, rozumiany jako data zatwierdzenia uzupełnienia kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie. W przypadku niedotrzymania przez Oferenta tego terminu złożona oferta podlega odrzuceniu, od którego nie przysługuje odwołanie.
- Oferent może wnieść do Komisji Konkursowej odwołanie, w formie pisemnej, w terminie 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert. O zachowaniu terminu wniesienia odwołania decyduje dzień jego wpływu do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia. Wniesienie odwołania wstrzymuje zakończenie konkursu ofert do czasu jego rozstrzygnięcia. Komisja Konkursowa zamieszcza ogłoszenie o zakończeniu konkursu ofert albo ogłoszenie o wpływie odwołania, na stronie internetowej urzędu i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, podając datę zakończenia konkursu ofert albo spodziewaną datę zakończenia prac dotyczących rozstrzygnięcia odwołania. Po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia wniosku o akceptację sposobu rozstrzygnięcia odwołania, Komisja Konkursowa niezwłocznie umieszcza na stronie internetowej urzędu oraz Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia ogłoszenie o ostatecznym rozstrzygnięciu konkursu.
- Zakończenie konkursu ofert następuje w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert na stronie internetowej urzędu i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.
- Ogłaszający zastrzega możliwość przesunięcia terminu składania ofert lub terminu uzupełnienia braków formalnych lub unieważnienia konkursu ofert bez podania przyczyny. Informacja o przesunięciu ww. terminów zostanie zamieszczona na stronie internetowej urzędu (w miejscu publikacji ogłoszeń o konkursie ofert).
- Ogłaszający zastrzega sobie prawo do częściowego uwzględnienia oferty konkursowej (dotyczy kwoty środków, o które zabiega Oferent). Wysokość przyznanych środków może być niższa niż wnioskowana w ofercie konkursowej.
- Przystąpienie do postępowania konkursowego nie jest uwarunkowane wpłaceniem/ zabezpieczeniem wpłaty wadium przez Oferenta.
[1] Na podstawie uchwały Rady Ministrów Nr 164/2010 z dnia 12 października 2010 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego na lata 2011-2022 pod nazwą „Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej”, zmienionej uchwałą Rady Ministrów Nr 212/2011 z dnia 2 grudnia 2011 r., uchwałą Rady Ministrów Nr 97/2017 z dnia 3 lipca 2017 r., uchwałą Rady Ministrów Nr 57/2018 z dnia 23 marca 2018 r., uchwałą Rady Ministrów Nr 150/2020 z dnia 20 października 2020 r. oraz uchwałą Rady Ministrów Nr 147/2021 z dnia 9 listopada 2021 r.
[2] § 6 ust. 11 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia ( Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 30, z późn. zm.)
[3] Więcej informacji o składaniu ofert poprzez Platformę jest dostępnych w Podręczniku Użytkownika, dostępnym na stronie Platformy w zakładce pt. Podręcznik.
[4] § 6 ust. 5 pkt 12 zarządzenia z dnia 25 kwietnia 2018 r. zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
[5] Na podstawie § 6 ust. 11 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 30, z późn. zm.) [11. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu, w formie elektronicznej albo papierowej pod rygorem nieważności (…).].
[6] Przez Realizatora należy rozumieć podmiot, który został wyłoniony w postępowaniu konkursowym, zawarł umowę na realizację zadania oraz otrzymał środki publiczne na realizację zadania.
[7] Z dnia 25 kwietnia 2018 r. (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 30, z późn. zm.).
[8] Aby uzupełnić braki formalne należy zalogować się na Platformie, następnie przejść do zakładki pt. Moje Wnioski i wybrać właściwy wniosek z listy spraw wymagających dalszych działań. We wniosku aktywne do edycji będą wyłącznie pola formularza, w których Komisja Konkursowa stwierdziła braki formalne. Uzupełnienie braków formalnych dot. załączników będzie możliwe po przejściu do następnego kroku (przycisk: „Dalej: załączniki”).
[9] Aby złożyć wyjaśnienia należy zalogować się na Platformie, następnie przejść do zakładki pt. Moje Wnioski i wybrać właściwy wniosek z listy spraw wymagających dalszych działań. We wniosku aktywne do edycji będą wyłącznie pola, odnośnie których Komisja Konkursowa oczekuje udzielenia dodatkowych wyjaśnień.
[10] Wyżej punktowani będą Oferenci, którzy przedstawili wyższe dane liczbowe w ramach poszczególnych kryteriów.
[11] zgodnie z par 6 ust 5 pkt 9 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów polityki zdrowotnej oraz wyłaniania realizatorów innych programów realizowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia . (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 30, z późn. zm.).