Upowszechnianie rozwiązań systemowych w zakresie zdrowia prokreacyjnego, w tym w opiece prekoncepcyjnej i okołoporodowej (ponownie ogłoszony)
Nabór zakończony
Aktualizacja: 04.01.2023:
Sprawozdanie merytoryczne za dany okres sprawozdawczy
Warszawa, 15.12.2022 r.
OGŁOSZENIE O KONKURSIE OFERT NA REALIZACJĘ ZADANIA Z ZAKRESU ZDROWIA PUBLICZNEGO NPZ Cel Operacyjny nr 5, zadanie 2
Na podstawie art. 14 ust. 1 w zw. z art. 13 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1608) i Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021–2025, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021–2025 (Dz. U. poz. 642), Minister Zdrowia ogłasza konkurs ofert na wybór Realizatora zadania z zakresu zdrowia publicznego, pn.:
Upowszechnianie rozwiązań systemowych w zakresie zdrowia prokreacyjnego, w tym w opiece prekoncepcyjnej i okołoporodowej
zwanego dalej „zadaniem”, w ramach Celu Operacyjnego 5: Wyzwania demograficzne Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021–2025.
Ogłoszenie zawiera:
- Opis ogólnych zasad konkursu.
- Załącznik nr 1 do ogłoszenia – Szczegółowy opis celów i elementów oraz oczekiwanych efektów zadania.
- Załącznik nr 2 do ogłoszenia – Szczegółowy opis wymagań formalnych, oceny ofert i etapów konkursu.
- Załącznik nr 3 do ogłoszenia – Ogólne Warunki Umowy - stanowi informację o Ogólnych Warunkach Umowy, jaka zostanie zawarta z wybranym w konkursie Realizatorem zadania.
- Załącznik nr 4 do ogłoszenia – Wykaz kosztów referencyjnych.
I. OPIS PRZEDMIOTU KONKURSU
Przedmiotem konkursu jest wybór Realizatora zadania z zakresu zdrowia publicznego, który zapewni opracowanie, wydruk i upowszechnienie Informatora skierowanego do kobiet w okresie ciąży, który w sposób przystępny przekaże wiedzę o przepisach standardu organizacyjnego opieki okołoporodowej[1]. Powyższe powinno przyczynić się do zwiększenia świadomości pacjentów w zakresie organizacji tej opieki i pełnego korzystania z przysługujących im świadczeń zdrowotnych.
- W ramach realizacji zadania oczekuje się od Realizatora:
- w 2023 r.:
- Opracowania Informatora skierowanego do kobiet w okresie ciąży, dotyczącego organizacji opieki nad kobietą w okresie ciąży, porodu, połogu i opieki nad noworodkiem, praw pacjenta i przysługujących świadczeń zdrowotnych w tym okresie na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 sierpnia 2018 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki okołoporodowej (Dz. U. poz. 1756, z późn. zm.). Informator skierowany będzie do kobiet w okresie ciąży i osób im bliskich. Jego grafika powinna nawiązywać do macierzyństwa i zachęcać podmioty wykonujące działalność leczniczą udzielające świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki okołoporodowej do jego ekspozycji.
- Przeprowadzenie działań promujących opracowanych Informator.
- Zapewnienia wydruku i dystrybucji Informatora do świadczeniodawców posiadających umowę zawartą z Narodowym Funduszem Zdrowia na udzielanie specjalistycznych porad w zakresie położnictwa i ginekologii (AOS) oraz Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych w celu przekazania Informatora położnym podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) w ilości 160 000 szt.
- w latach 2024 - 2025 – sukcesywnego dodruku Informatora w ilości 160 000 szt. rocznie i dystrybucji na zasadach określonych w 2023 r., z zastrzeżeniem ewentualnej aktualizacji materiału w przypadku zmian przepisów prawnych. W przypadku konieczności aktualizacji Informatora, jego zaktualizowana wersja wymaga ponownej akceptacji Ministra Zdrowia.
- Realizator będzie zobowiązany przed dystrybucją w każdym roku realizacji zadania do:
- Uzyskania zgody na dystrybucję od zainteresowanych podmiotów (telefoniczną, email lub na piśmie).
- Sporządzenia listy świadczeniodawców uprawnionych do dystrybucji.
- Ustalenia harmonogramu dystrybucji Informatora,
- Ustalenia indywidualnego zapotrzebowania na materiały we współpracy z odbiorcami dystrybucji przyjmując, że 70% materiałów zostanie przekazana dla świadczeniodawców posiadających umowę zawartą z Narodowym Funduszem Zdrowia na udzielanie specjalistycznych porad w zakresie położnictwa i ginekologii (AOS) i 30% dla Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych[2]; podczas ustalania zapotrzebowania należy wziąć pod uwagę średnią roczną liczbę kobiet w ciąży będących pod opieką świadczeniodawców, a także liczbę materiałów nierozdysponowanych przez Realizatora.
- Sporządzenia i przekazania do Ministerstwa Zdrowia raportu z przeprowadzonej dystrybucji materiałów po każdym roku realizacji zadania.
- w 2023 r.:
- Oferta musi spełniać wymagania określone w załączniku nr 1 do ogłoszenia, tj. Szczegółowy opis celów i elementów oraz oczekiwanych efektów zadania, na poziomie co najmniej wymaganego minimum.
II. ZAKRES FINANSOWANIA ZADANIA
- Budżet zadania
Na realizację zadania w latach 2023–2025 planuje się przeznaczyć środki publiczne w maksymalnej wysokości 2 220 000,00 zł. Szczegóły obrazuje poniższa tabela.
Rok
Całość zadania
2023
740 000,00 zł
2024
740 000,00 zł
2025
740 000,00 zł
Razem:
2 220 000,00 zł
- Zasady dotyczące kosztów finansowanych w ramach zadania
- Środki przekazane zostaną Realizatorowi zadania, na zasadach określonych w art. 9 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym tj. w formie dotacji celowej. Oferent wskaże w ofercie o jaką kwotę środków finansowych udzielanych w ramach dotacji celowej ubiega się na realizację zaplanowanych zadań w latach 2023–2025.
- Środki finansowe na realizację zadania wykazane w treści oferty przez Realizatora nie mogą przekraczać maksymalnej wysokości środków publicznych planowanych do przeznaczenia na realizację zadania, zgodnie z tabelą w cz. II pkt 1 ogłoszenia konkursowego.
- Udział kosztów administracyjnych nie może przekroczyć 10% kosztów poniesionych na realizację zadania. Przy sporządzaniu kosztorysu w ramach oferty Oferent jest zobowiązany do wyszczególnienia wydatków wchodzących w skład kosztów administracyjnych oraz podania przyjętych założeń do ich wyliczenia. Do rozliczenia kosztów administracyjnych należy zastosować metodę ryczałtową, tj. przyjąć, że maksymalnie 10% kosztu całości zadania, stanowią koszty administracyjne ponoszone przez Oferenta, wynikające z obsługi realizacji zadania.
- Załącznik nr 4 Wykaz kosztów referencyjnych stanowi wytyczne dotyczące określania stawek kosztowych poszczególnych pozycji w ramach działań planowanych w kosztorysie. W przypadku kosztów innych niż ujęte w wykazie, należy zastosować aktualnie obowiązujące stawki rynkowe mając na uwadze racjonalność i gospodarność wydatkowania środków publicznych. Jeżeli niemożliwe jest zastosowanie stawki referencyjnej i koszt realizacji działań zaplanowany w kosztorysie będzie większy, wówczas należy w ofercie zawrzeć uzasadnienie przyjęcia wyższej stawki.
- Minister Zdrowia ma prawo do przyznania niższej kwoty środków niż wnioskowana w ofercie i do częściowej akceptacji oferty konkursowej. W takim przypadku Oferent zostanie poinformowany o konieczności dostosowania oferty w terminie 5 dni roboczych od dnia następującego po dniu powiadomienia o propozycji Ministra Zdrowia. Oferent jest zobowiązany zapewnić osiągnięcie planowanych rezultatów zadania w sposób proporcjonalny do zmniejszonej kwoty finansowania. Dostosowana oferta może podlegać negocjacjom. W przypadku odrzucenia przez Oferenta propozycji Ministra Zdrowia, umowa na realizację zadania nie zostaje zawarta, a Minister Zdrowia może wybrać na Realizatora zadania Oferenta następnego w kolejności według uzyskanej punktacji w przeprowadzonym postępowaniu konkursowym w zakresie wyboru Realizatora zadania.
- Wydatki planowane do rozliczenia w ramach zadania powinny być: faktycznie poniesione i niezbędne do realizacji zadania, należycie udokumentowane i możliwe do zweryfikowania, poniesione w sposób efektywny i racjonalny oraz dokonane w sposób gospodarny, tzn. w oparciu o zasadę dążenia do uzyskania określonych efektów przy jak najkorzystniejszej cenie.
- W przypadku zadeklarowania przez Oferenta udziału własnego w realizacji zadania, jego wysokość, określona poprzez wartość procentową, jest wiążąca jako minimalny udział własny i nie podlega zmniejszeniu w dalszych etapach postępowania konkursowego w zakresie wyboru na Realizatora zadania oraz w trakcie realizacji umowy.
III. WARUNKI PROGOWE
- Warunki progowe dotyczące Oferenta/Realizatora:
- Oferentem/Realizatorem[3] zadania mogą być podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 i z 2021 r. poz. 2490).
- Oferentem nie może być producent preparatów zastępujących mleko kobiece, podmiot, który został utworzony przez producenta preparatów zastępujących mleko kobiece ani inny podmiot związany bezpośrednio z producentem produktów zastępujących mleko kobiece.
- Oferent potwierdza, że zadanie będzie finansowane w całości ze środków Ministra Zdrowia, bez udziału innych współfinansujących (z ewentualnym wkładem własnym Oferenta).
- Oferent posiada doświadczenie w opracowaniu materiałów edukacyjnych/informacyjnych lub prowadzeniu kampanii społecznych/edukacyjnych związanych z tematyką zdrowia lub macierzyństwa i przedstawi wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 (dwa) projekty o wartości co najmniej 30 000 zł brutto każdy. W przypadku realizacji materiałów/kampanii na zlecenie innego podmiotu, należy załączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie, np. referencje.
- Oferent posiada doświadczenie lub zapewni podmiot z doświadczeniem w realizacji usług poligraficznych. Wymagane minimalne doświadczenie: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) usługi poligraficzne o wartości co najmniej 100 000 zł brutto każda.
- Oferent zagwarantuje objęcie dystrybucją rocznie powyżej 1 000 świadczeniodawców posiadających umowę zawartą z Narodowym Funduszem Zdrowia na udzielanie specjalistycznych porad w zakresie położnictwa i ginekologii (AOS) - odbiorców dystrybucji.
- Oferent zagwarantuje dystrybucję Informatora we wszystkich województwach.
- Oferent zapewni odpowiednią kadrę specjalistów w wymaganych dziedzinach i o odpowiednich kompetencjach (zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia część III, pkt 3).
- Pozostałe warunki progowe dotyczące realizacji zadania zostały opisane w cz. III pkt 5 w załączniku nr 1 do ogłoszenia.
IV. WYMAGANIA FORMALNE
- Oferenci są zobowiązani do wypełnienia wniosku aplikacyjnego na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych (dalej: POPI). Treść merytoryczna oferty zawarta we wniosku aplikacyjnym ma być zgodna ze Szczegółowym opisem celów i elementów oraz oczekiwanych efektów zadania stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia. Szczegółowy opis zakresu wymaganych danych do uzupełnienia we wniosku aplikacyjnym na POPI znajduje się w cz. I załącznika nr 2 do ogłoszenia.
V. SPOSÓB SPORZĄDZENIA OFERTY I TERMIN JEJ ZŁOŻENIA
- Ofertę stanowi wniosek aplikacyjny wypełniony bezpośrednio na POPI oraz załączniki wymienione w cz. I załącznika nr 2 do ogłoszenia. Szablony załączników do wypełnienia Oferent pobierze bezpośrednio z POPI w trakcie wypełniania wniosku aplikacyjnego. Oferent pobierze szablon, wypełni i załączy do wniosku aplikacyjnego w sekcji dotyczącej załączników.
- Sposób złożenia oferty
- Wniosek aplikacyjny powinien być kompletny (wypełnione wszystkie pola, złożone wymagane oświadczenia, załączone wymagane załączniki) oraz opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do złożenia oferty w imieniu Oferenta.
- Ofertę należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem POPI znajdującej się pod adresem https://e-inwestycje.mz.gov.pl[4] w nieprzekraczalnym terminie do 16.01.2023 r. do godz. 16:00. O zachowaniu terminu decyduje data wysłania wniosku opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym na POPI.
- Oferty, które wpłyną po upływie ww. terminu podlegają odrzuceniu. Od tej decyzji Ministra Zdrowia nie przysługuje wniosek o przywrócenie terminu do złożenia oferty.
- Niedopuszczalne jest złożenie oferty w innej formie niż to zostało określone w ogłoszeniu konkursowym. Oferty złożone w innej formie niż za pośrednictwem POPI (np. w formie papierowej, przesłane na skrzynkę ePUAP lub e-mail) pozostaną bez rozpatrzenia.
- Ważne informacje
- Dostęp do POPI wymaga założenia konta i zalogowania się za pośrednictwem Profilu Zaufanego. Do złożenia wniosku aplikacyjnego jest konieczne posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
- W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem POPI należy niezwłocznie zgłosić ten fakt na dedykowany adres poczty elektronicznej: popi.pomoc.techniczna@cez.gov.pl.
- Przystępując do konkursu Oferent zobowiązuje się do złożenia oferty i uzupełnienia braków formalnych za pośrednictwem POPI oraz do prowadzenia dalszej korespondencji elektronicznej dotyczącej postępowania konkursowego w formie i na zasadach wskazanych w niniejszym ogłoszeniu, tj. za pośrednictwem POPI, ePUAP lub poczty elektronicznej.
- Niedopuszczalne jest składanie oferty w formie skanu wypełnionych i podpisanych w sposób odręczny dokumentów.
- Nie dopuszcza się składania przez Oferenta więcej niż jednej oferty – w takim przypadku ocenie podlegać będzie tylko oferta, która została złożona jako pierwsza (chyba, że Oferent wskaże inaczej).
- Oferent będzie informowany o kolejnych etapach oceny oferty za pośrednictwem POPI. Dodatkowo wyniki konkursu ofert oraz wszelkie informacje na temat przebiegu konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/web/zdrowie oraz na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia – Oferent jest zobowiązany do bieżącego zapoznawania się z tymi informacjami.
VI. KRYTERIA OCENY OFERT
- Spełnienie kryteriów będzie weryfikowane na podstawie treści oferty. Minister Zdrowia zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia przez Oferentów stosownych dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów, o których mowa w ogłoszeniu.
Lp.
Kryterium
Liczba punktów możliwych do uzyskania
1.
Liczebność grup docelowych deklarowanych do objęcia zadaniem – Ocenie będzie podlegać liczebność grup docelowych wskazanych w cz. III pkt 1 załącznika nr 1 do ogłoszenia.
Informator w okresie 2023-2025 zostanie przekazany do 530 tys. kobiet w ciąży (w 2023 r.: 160 tys. i 2024-2025 r.: 185 tys. rocznie) za pośrednictwem co najmniej tysiąca świadczeniodawców posiadających umowę zawartą z Narodowym Funduszem Zdrowia na udzielanie specjalistycznych porad w zakresie położnictwa i ginekologii (AOS) na terenie całej Rzeczypospolitej Polskiej oraz do Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych. Minimalna roczna liczba świadczeniodawców, do których zostanie przekazany Informator nie może być mniejsza niż 1000.
Wyżej punktowane będą podmioty deklarujące objęcie dystrybucją większej liczby świadczeniodawców.
2-6 pkt
2.
Udział uczestników z mniejszych miejscowości – Ocenie będzie podlegać udział procentowy świadczeniodawców z mniejszych miejscowości w całości grupy docelowej zadania.
Minimum 20% uczestników objętych dystrybucją mają stanowić świadczeniodawcy z mniejszych miejscowości – do 50 tys. ludności (zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 1 do ogłoszenia).
Wyżej punktowane będą podmioty deklarujące objęcie dystrybucją większej liczby świadczeniodawców z mniejszych miejscowości. Minimum 20% uczestników objętych dystrybucją mają stanowić świadczeniodawcy z mniejszych miejscowości – do 50 tys. ludności (zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 1 do ogłoszenia).
2-4 pkt
3.
Doświadczenie Oferenta w opracowaniu materiałów edukacyjnych/informacyjnych lub prowadzeniu kampanii społecznych/edukacyjnych związanych z tematyką zdrowia lub macierzyństwa - Ocenie podlegać będzie doświadczenie w opracowaniu materiałów edukacyjnych/informacyjnych związanych z tematyką zdrowia lub macierzyństwa, wykraczające poza minimalne wymagania określone w warunkach progowych w cz. III pkt 1 lit. d.
Wyżej punktowane będą podmioty, które w ciągu ostatnich 3 lat przeprowadziły więcej tego typu działań.
2-8 pkt
4.
Kadra merytoryczna projektu – Ocenie podlegać będzie dysponowanie kadrą specjalistów w wymaganych dziedzinach i o odpowiednich kompetencjach (zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 1 do ogłoszenia cz. III pkt 3.
Wyżej punktowane będą podmioty deklarujące zaangażowanie w projekt większej liczby specjalistów lub dodatkowo specjalistów innych dziedzin niż wymagane, mających zastosowanie przy opracowaniu treści Informatora.
2-8 pkt
5.
Koncepcja realizacji zadania – Ocenie będzie podlegać opis koncepcji Informatora i jego wstępny projekt, w tym szata graficzna, co pozwoli na ocenę zgodności z wymaganiami projektowymi określonymi w załączniku nr 1 do ogłoszenia cz. III oraz zastosowanych środków graficznych podnoszących czytelność i atrakcyjność przekazu.
W zakresie projektu informatora ocenie będzie podlegać projekt okładki oraz projekt stron opracowanych na podstawie części standardu dot. świadczeń profilaktycznych i działań w zakresie promocji zdrowia oraz badań diagnostycznych i konsultacji medycznych, wykonywanych u kobiet w okresie ciąży obejmujący okres do 10 tygodnia ciąży lub pierwszego zgłoszenia się kobiety w ciąży.
Wyżej punktowane będą podmioty, których:
- opis koncepcji i wstępny projekt Informatora będą spójne z wymaganiami projektowymi określonymi w zał. 1 do ogłoszenia III pkt. 1) Informator – wymogi projektowe,
- projekt graficzny będzie posiadał czytelną czcionkę, oraz spójną i harmonijną kolorystykę,
- projekt graficzny będzie zawierał przejrzysty układ graficzny i stosował środki graficzne podnoszące atrakcyjność przekazu i nawiązujące do macierzyństwa.
0-6 pkt
Łącznie:
32 pkt
- O wyborze Oferenta na Realizatora zadania i przyznaniu finansowania decydować będzie wynik oceny merytorycznej, tj. liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę w relacji do pozostałych ofert, przy czym oferta musi uzyskać co najmniej 30% możliwych do uzyskania punktów.
VII. KOLEJNE ETAPY KONKURSU
- Minister Zdrowia zamieści na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia informację o terminie i zasadach uczestnictwa Oferentów w pierwszym posiedzeniu Komisji Konkursowej.
- Po pierwszym posiedzeniu Komisji Konkursowej, na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia, w zakładce dotyczącej przedmiotowego konkursu ofert, zamieszczona zostanie informacja zawierająca:
- Listę ofert, które wpłynęły w ramach postępowania konkursowego.
- Listę ofert złożonych po upływie terminu określonego w ogłoszeniu o konkursie ofert.
W przypadku, gdy Oferent nie zostanie wskazany na ww. listach (pomimo złożenia oferty) zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Ministra Zdrowia o ww. fakcie wraz z przekazaniem potwierdzenia wysłania złożonego wniosku.
- Następnie Minister Zdrowia zamieści na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia oraz stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia listę ofert:
- Spełniających wymagania progowe.
- Niespełniających wymagań progowych.
- Spełniających wymagania formalne.
- Niespełniających wymagań formalnych, wraz ze wskazaniem braków (zasady uzupełnienia braków znajdują się w cz. II pkt 2 lit. c załącznika nr 2 do ogłoszenia).
Od wyników oceny formalnej nie przysługuje odwołanie.
- Minister Zdrowia zamieści na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia oraz na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia ogłoszenie o wyborze Realizatora, wraz z podaniem nazwy Realizatora zadania oraz wysokości przyznanego dofinansowania na realizację zadania.
- Oferent może wnieść do Komisji odwołanie od wyników oceny merytorycznej w formie pliku z rozszerzeniem „.pdf” opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES z podaniem numeru ogłoszenia i nazwy konkursu, którego dotyczy, oraz wskazaniem Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia jako odbiorcy odwołania, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, w terminie 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert. O zachowaniu terminu wniesienia odwołania decyduje dzień jego wpływu na adres skrzynki ePUAP Ministerstwa Zdrowia. Wniesienie odwołania wstrzymuje zakończenie konkursu ofert do czasu rozstrzygnięcia odwołania.
- Komisja Konkursowa zamieszcza ogłoszenie o zakończeniu konkursu ofert albo ogłoszenie o wpływie odwołania, na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia, podając datę zakończenia konkursu ofert albo spodziewaną datę rozstrzygnięcia odwołania. Po uzyskaniu akceptacji przez Ministra Zdrowia wniosku o akceptację sposobu rozstrzygnięcia odwołania, Komisja Konkursowa umieszcza na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia ogłoszenie o ostatecznym rozstrzygnięciu konkursu, w tym o sposobie rozstrzygnięcia odwołania. Oferentom nie przysługuje odwołanie od wyników konkursu ofert.
- Zakończenie konkursu ofert następuje w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia ogłoszenia o wynikach konkursu ofert na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia i stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia.
- Pozostałe informacje:
- Minister Zdrowia zastrzega możliwość odwołania konkursu ofert przed upływem terminu na złożenie ofert oraz możliwość wprowadzania zmian w ogłoszeniu za zgodą Ministra Zdrowia, w tym przedłużenia terminów na złożenie ofert, uzupełnienia braków formalnych lub rozstrzygnięcia konkursu, a także możliwość unieważnienia konkursu ofert przez Ministra Zdrowia bez podania przyczyny – stosowna informacja jest zamieszczana na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia.
- Przystąpienie do postępowania konkursowego nie jest uwarunkowane wpłaceniem/ zabezpieczeniem wpłaty wadium przez Oferenta.
VIII. DODATKOWE INFORMACJE
- Wyjaśnienia w zakresie treści ogłoszenia o konkursie ofert oraz w zakresie treści oferty udzielane będą w formie pisemnej na wniosek Oferenta. Wniosek powinien zostać przesłany drogą elektroniczną na adres poczty: dep-dl@mz.gov.pl w formie pliku z rozszerzeniem „.pdf” podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES przez osobę upoważnioną do złożenia oferty w imieniu Oferenta. We wniosku powinien być zawarty numer telefonu kontaktowego do osoby wyznaczonej przez Oferenta mogącej udzielić uzupełniających wyjaśnień na temat wątpliwości Oferenta zawartych we wniosku. Odpowiedź na wniosek może zostać udzielona drogą elektroniczną w formie wiadomości elektronicznej e-mail lub telefonicznie na wskazany we wniosku numer kontaktowy. Dodatkowo wyjaśnienia udzielane będą w dni robocze w godzinach 10.00-12.00 pod numerem telefonu 882 358 858 lub 539 147 688.
[1]Na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 sierpnia 2018 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki okołoporodowej (Dz. U. poz. 1756, z późn. zm.)
[2] Istnieje możliwość rozważenia innego rozkładu procentowego dystrybuowanych materiałów na wniosek Realizatora
[3]Przez Realizatora należy rozumieć podmiot, który został wyłoniony w postępowaniu konkursowym, zawarł umowę na realizację zadania oraz otrzymał środki publiczne na realizację zadania.
[4] Szczegółowe informacje o elektronicznym składaniu wniosków poprzez Platformę Obsługi Projektów Inwestycyjnych są dostępne w Podręczniku Użytkownika POPI dostępnym tutaj