Nabór wniosków na zakupy inwestycyjne ze środków budżetowych części 46 – Zdrowie w 2023 roku dla jednostek budżetowych i agencji.    Nabór zakończony

Warszawa 14.11.2022

 

Minister Zdrowia ogłasza nabór wniosków na zakupy inwestycyjne ze środków budżetowych części 46 – Zdrowie w 2023 roku dla jednostek budżetowych i agencji. W ramach naboru podmioty uprawnione mają możliwość zgłoszenia zapotrzebowania na zakup środków trwałych lub sprzętu/ programu informatycznego.

 

SPOSÓB SPORZĄDZENIA WNIOSKU I TERMIN

Wniosek należy złożyć w formie elektronicznej, za pośrednictwem formularza wypełnionego bezpośrednio na Platformie Obsługi Projektów Inwestycyjnych (dalej: „Platforma”), dostępnej pod adresem https://e-inwestycje.mz.gov.pl/. Nabór wniosków odbędzie się w terminie od 14 listopada 2022 r. do 5 grudnia 2022 r. do godz. 16.00. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia wniosku podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym w Platformie. 

 

Uwaga! Złożenie wniosku w formie odmiennej od wskazanej w treści niniejszego ogłoszenia (np. w formie papierowej, w formie wiadomości e-mail) powoduje zaistnienie przesłanki nieważności, w związku z czym wniosek nie będzie podlegał rozpatrzeniu i ocenie. 

 

LISTA WARUNKÓW FORMALNYCH

Do podziału środków włączone zostaną wnioski spełniające wymogi formalne. Aby je spełnić wniosek powinien być kompletny, tzn. zawierać:

  • prawidłowo uzupełniony formularz (co jest rozumiane jako wypełnienie przez Wnioskującego wszystkich wymaganych pól formularza oraz złożenie wymaganych oświadczeń);
  • kwalifikowany podpis elektroniczny, złożony na wniosku przez:
    1. osobę upoważnioną/ osoby upoważnione do reprezentacji Wnioskującego (zgodnie z właściwym rejestrem) albo
    2. osobę działającą/ osoby działające na podstawie udzielonego pełnomocnictwa   (w tym przypadku do wniosku należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo bądź inny dokument, na podstawie którego jest możliwe działanie tej osoby/ tych osób w imieniu Wnioskującego. W przypadku, gdy zostało dołączone dalsze pełnomocnictwo należy dołączyć ciąg pełnomocnictw). 

 

Uwaga! W przypadku dołączenia do wniosku skanu dokumentu podpisanego odręcznie wymagane jest jego potwierdzenie za zgodność z oryginałem, przez co rozumie się podpisanie skanu dokumentu kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem w imieniu Wnioskującego. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby udzielającej tego pełnomocnictwa, zaś w sytuacji przedłożenia skanu pełnomocnictwa podpisanego odręcznie, plik pełnomocnictwa powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym  osoby której udzielono tego pełnomocnictwa albo osoby udzielającej pełnomocnictwa.

 

We wniosku należy wskazać m.in.:

  • rodzaj zakupu (tzn. czy wniosek dotyczy sprzętu/ programu informatycznego lub innego środka trwałego);
  • nazwę wnioskowanego sprzętu/ programu;
  • priorytet realizacji przedmiotu wniosku (Wnioskujący przypisuje określony numer priorytetu realizacji do każdego wniosku składanego w ramach naboru. Numer ten nie może się dublować, tzn. nie można przypisać priorytetu „1” dla więcej niż jednego wniosku złożonego przez Wnioskującego w ramach tego samego naboru);
  • cenę jednostkową zakupu wnioskowanego sprzętu/ programu wraz z podaniem liczby sztuk;
  • uzasadnienie potrzeby zakupu wnioskowanego sprzętu/ programu w kontekście realizowanych zadań (należy wskazać, czy zakup dotyczy nowego środka trwałego, czy też zastąpi obecnie posiadane urządzenie – jeżeli wniosek dotyczy wymiany należy określić rodzaj sprzętu/ programu podlegającego wymianie, jego rok produkcji oraz stan techniczny);
  • oświadczenie dotyczące posiadanej infrastruktury technicznej oraz zasobów kadrowych, związanych z realizacją przedmiotu wniosku.

 

Uwaga! 

  • Jeden wniosek może dotyczyć zakupu wyłącznie jednego rodzaju asortymentu lub asortymentu, stanowiącego integralną całość jako zestaw/ komplet
  • W przypadku zakupu sprzętu/ aparatury/ programu w formie zestawu w nazwie należy wymienić jego główne elementy składowe. 

 

SPOSÓB OCENY WNIOSKÓW

Złożone wnioski będą podlegać ocenie formalnej i ocenie merytorycznej przeprowadzonej zgodnie z procedurą oceny wniosków inwestycyjnych określoną w zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 15 lutego 2021 r. Na każdym etapie postępowania osoby, które założyły konto w Platformie oraz otrzymały dostęp do poszczególnych wniosków otrzymają powiadomienie w formie wiadomości e-mail odnośnie kolejnych etapów oceny oraz czynności, niezbędnych do wykonania przez Wnioskującego (np. korekta danych we wniosku, złożenie wyjaśnień). Sprawdzenie listy wniosków oraz kolejnych etapów oceny można będzie sprawdzić po zalogowaniu się użytkownika w POPI w zakładce Moje wnioski.

 

 

KRYTERIA ORAZ SPOSÓB OCENY WNIOSKÓW

Przy podziale środków budżetowych na zakup w 2023 r. środków trwałych, będą brane pod uwagę m.in.

  • priorytet realizacji wniosku, nadany przez Wnioskującego;
  • skutek braku realizacji przedmiotu wniosku z punktu widzenia działalności Wnioskującego.

W wyniku dokonania oceny złożonych wniosków powstanie lista rankingowa z liczbą punktów przyznanych dla każdego zadania, która zostanie następnie przekazana do akceptacji członka Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia nadzorującego prace Departamentu Oceny Inwestycji. Zadania będą realizowane zgodnie z zatwierdzoną przez Ministra Zdrowia listą rankingową zakupów inwestycyjnych. Jednocześnie Departament informuje, że wysokość środków dla danej jednostki będzie uzależniona od limitu dostępnych środków w 2023 r.


KONTAKT I POMOC

W przypadku wystąpienia problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Platformy należy niezwłocznie zgłosić ten fakt na dedykowany adres poczty elektronicznej popi.pomoc.techniczna@cez.gov.pl. Dostępne formy kontaktu ze wsparciem technicznym znajdują się w sekcji Kontakt.

Wyjaśnienia w zakresie treści wniosków udzielane będą w dni robocze w godzinach 10.00-12.00 pod numerem telefonu 882 359 264 lub 882 358 828.